سخت افزار و مونتاژ

آشنایی با سخت افزار و مونتاژ قطعات مختلف آن می تواند برای شما یک مزیت محسوب شود تا بتوانید برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی و یا ارتقای شغلی خود تلاش کنید. به همین دلیل کارشناسان موسسه بازتاب علم با طرح ریزی دوره آموزشی سخت افزار کامپیوتر بر آن شدند تا این فرصت را برای علاقه مندان به وجود آورند. با ما باشید تا در ادامه اهمیت برگزاری این دوره را برای آموزش آشنایی با سخت افزار و مونتاژ کامپیوتر بررسی کنیم.

منظور از مونتاژ قطعات کامپیوتر چیست؟

مونتاژ کامپیوتر فرایند ساخت یک کامپیوتر از ابتدا با ادغام چندین دستگاه سخت افزاری در یک سیستم کاری است. علاقه مندان اسمبل کامپیوتر یا همان مونتاژ کردن کامپیوتر را به دلایل مختلفی انجام می دهند که شامل موارد زیر است.

  • سفارشی سازی عملکرد
  • ارتقای سیستم های قدیمی
  • تغییر کاربری سخت افزارهای مستعمل
  • صرفه جویی در هزینه ها با مونتاژ ماشین های خود به جای خرید کامپیوترهای جدید

مونتاژ سیستم کامپیوتر کاری است که نیاز به تمرکز زیاد، توجه به جزئیات و صبر زیاد دارد. برای عملکرد خوب در این فعالیت نیاز به درک خوبی از نحوه کار کامپیوترها و تمام قطعاتی آن دارید که باعث می شوند سیستم به طور مؤثر کار کنند. با توجه به این مهم دوره آموزشی سخت افزار و مونتاژ کامپیوتر را به گونه ای طراحی کرده ایم که افراد بتوانند با اشتیاق وارد مباحث تئوری شده و در کنار آنها از مباحث عملی نیز استفاده لازم را ببرند.

به یاد داشته باشید که خرید کامپیوتر به شما این امکان را می دهد که یک دستگاه کارآمد برای هرگونه استفاده در خانه یا محل کار داشته باشید. اما تسلط بر مونتاژ آن کنترل بیشتری بر آنچه در داخل دستگاه اتفاق می افتد به شما می دهد. اگر می‌خواهید توانایی یا عملکرد بهتری از رایانه خود داشته باشید، یکی از راه ‌های رسیدن به این هدف، یادگیری نحوه اسمبل کامپیوتر است.

اهمیت مونتاژ و حضور در دوره آموزشی سخت افزار کامپیوتر

برخی از دلایلی که علاقه مندان را به سمت مونتاژ رایانه سوق می دهد از این قرار است که می خواهند کنترل بیشتری بر ویژگی های عملکرد سیستم خود داشته باشند یا به سادگی از کنار هم قرار دادن ماشین ها از ابتدا لذت می برند. البته باید بدانید که خطراتی در اسمبل کردن کامپیوتر شما به جای خرید کامپیوتر جدید وجود دارد، اما لزوما دشوارتر از تعویض یک قطعه در یک دستگاه موجود نیست. اگر در مونتاژ رایانه تازه کار هستید و می خواهید در این کار پیشرفت داشته و به ارتقای شغلی مناسب خود دست پیدا کنید، ثبت نام دوره آموزشی سخت افزار کامپیوتر موسسه بازتاب علم را از دست ندهید.

با حضور در این دوره می توانید آموزش مقدماتی کامپیوتر را فراگرفته و پس از آن برای آموزش حرفه ای کامپیوتر آماده شوید. این مهم به شما فرصت مناسبی می دهد تا کسب و کار سریع با کامپیوتر را برنامه ریزی کنید و برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود تلاش مناسبی داشته باشید.

سخت افزار و مونتاژ

در دوره آموزشی سخت افزار و مونتاژ کامپیوتر چه می آموزیم؟

آموزش آشنایی با سخت افزار و مونتاژ قطعات کامپیوتر در دوره آموزشی سخت افزار کامپیوتر به گونه ای پیش می رود که علاقه مندان بتوانند در ابتدا اطلاعات پایه ای در مورد کامپیوتر را فرا گرفته و سپس با مونتاژ قطعات کامپیوتر آشنا شوند. در این دوره سؤالات زیادی را به علاقه مندان پاسخ می دهیم که برخی از آنها به این شرح هستند:

·        مادربورد چیست؟

مادربورد در مرکز فعالیت رایانه وجود دارد و قطعه ای است که باعث می شود رایانه کار کند. CPU را در خود جای داده و همان نقطه ای است که تمام سخت افزارهای دیگر تحت فرمان آن هستند. مادربورد کارکردی شبیه به مغز انسان دارد. تخصیص نیرو در جایی که مورد نیاز است، برقراری ارتباط و هماهنگی بین تمام اجزا و غیره از جمله وظایف این قسمت هستند. در مباحث تئوری و عملی دوره آموزشی سخت افزار کامپیوتر و دوره آموزش مقدماتی کامپیوتر، با تکیه بر تجربه و دانش اساتید مجرب ما به طور مفصل با کارکرد این قطعه آشنا خواهید شد.

·        CPU (واحد پردازش مرکزی/پردازنده) چیست؟

CPU (واحد پردازش مرکزی یا پردازنده) مسئول پردازش همه اطلاعات موجود در برنامه های اجرا شده، توسط رایانه است. سرعتی که به این قسمت اجازه پردازنده اطلاعات را می دهد، بر حسب گیگاهرتز (گیگاهرتز) اندازه گیری می شود. این بدان معناست که پردازنده ‌ای که رتبه ‌بندی گیگاهرتز بالایی را در اختیار دارد، سریعتر عمل پردازش را انجام می دهد. به یاد داشته باشید که بررسی کارکرد این قسمت در دوره آموزشی سخت افزار و مونتاژ کامپیوتر بسیار مهم است.

سخت افزار و مونتاژ

·        هارد دیسک چیست؟

هارد دیسک یک دستگاه ذخیره سازی است که وظیفه ذخیره کردن داده های دائمی و موقت را بر عهده دارد. این داده ها به اشکال مختلف وجود دارد، اما اساسا هر چیزی است که در رایانه ذخیره یا نصب شده است (به عنوان مثال، برنامه های رایانه ای، عکس های خانوادگی، سیستم عامل، اسناد پردازش کلمه و غیره) در این قسمت قرار می گیرند. با ثبت نام در دوره آموزشی سخت افزار و مونتاژ کامپیوتر هارد دیسک ها و نحوه کار آنها بیشتر می شناسید.

·        واحد پردازش گرافیکی (GPU) چیست؟

GPU دقیقا همان کاری را انجام می دهد که از نامش پیداست. این قطعه تعداد زیادی از داده های گرافیکی را پردازش می کند. با استفاده از دانش اساتید مجرب موسسه بازتاب علم متوجه خواهید شد که کارت گرافیک کامپیوتر شما حداقل یک GPU دارد و عملکرد آن بسیار مهم است. برخلاف قابلیت ‌های گرافیکی اصلی که مادربوردهای رایانه شخصی ارائه می‌کنند، کارت ‌های گرافیک اختصاصی از طریق یک شکاف توسعه با مادربورد ارتباط برقرار می‌کنند تا منحصرا روی رندر گرافیکی کار کنند.

لیست این نوع سؤالات می تواند تا جایی که کنجکاوی ذهن شما اجازه می دهد، ادامه پیدا کند اما مسئله مهم درک رایانه و اجزای سخت افزاری آن است که می تواند در زمان ارتقا یا تعویض هر قطعه بسیار مفید باشد. اگر مشکلی در عملکرد داخلی رایانه شما ایجاد شود، درک بهتری از اهمیت هر یک از اجزاء، نیاز به شرایط کاری خوب آنها و نحوه حل هر مشکل مواردی هستند که باید به آنها تسلط داشته باشید. این آگاهی می تواند روی سطح کاری شما تأثیر گذاشته و جلوه مناسبی نیز به جایگاه شغلی شما بدهد. پس خوب است که روند آموزش حرفه ای کامپیوتر را از همین امروز شروع کنید.

نتیجه سخن

سیستم کامپیوتر از جمله پیچیده ترین سیستم های موجود در وسایل الکترونیکی است که می توان با دقت و یادگیری نوع کارکرد آن از عملکرد اجزا این مجموعه آگاه شد. علاقه مندان به این زمینه می توانند با آموزش کامپیوتر از مبتدی تا پیشرفته در موسسه بازتاب علم حضور یافته و یا به صورت غیرحضوری از مزایای دوره آموزشی سخت افزار  مونتاژ کامپیوتر بهره مند شوند.

مجتمع آموزشی بازتاب علمAuthor posts

مجتمع آموزشی بازتاب علم

آموزش عمومی و تخصصی بصورت حضوری و آنلاین

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *