دوره آموزش اکسس Access

 

مجتمع بازتاب علم

 

بزودی

 

 

مدت دوره بسته به نوع کلاس

 

حداکثر ظرفیت 10 نفر

 

مخاطبین کلیه افراد

 

صادرکننده گواهینامه سازمان فنی و حرفه ای

 

مدارک مورد نیاز کارت ملی

بررسی اجمالی دوره آموزش Access

اکسس یکی دیگر از نرم افزارهای موجود در مایکروسافت آفیس می باشد که جزء برنامه های بانک اطلاعاتی یا پایگاه داده محسوب می شود . اکسس به عنوان یک پایگاه داده برای بخش‌های تجاری کوچک و متوسط مفید است. بانک اطلاعاتی،  پایگاه داده و یا Database مجموعه ای از اطلاعات است که در ساختار منظمی قرار گرفته و درهرزمان قابلیت بازیابی اطلاعات را دارد. بسیاری از برنامه نویسان برای ذخیره اطلاعات نرم افزارهایی که تولید می کنند از نرم افزار  اکسس استفاده می کنند.

کار با نرم افزار اکسس کمی تخصصی تر از سایر نرم افزارهای مایکروسافت آفیس است. با کمک نرم افزار اکسس می توان پایگاه داده  مناسبی برای شرکتها و سازمان ها تهیه کرد که به منظور تسهیل در امر نگهداری، ثبت، جستجو و بازیابی اطلاعات درخواستی، ایجاد شده‌اند. برای کار با اکسس ابتدا باید با مفاهیم اساسی پایگاه داده آشنا شویم و مواردی نظیر موجودیت، ارتباط، محیط عملیاتی، صفت خاصه و غیره را به خوبی درک و  پیاده سازی کنیم.

این دوره زیر نظر سازمان فنی حرفه ای و با استفاده از اساتید مجرب و با سابقه درمحیطی کاملاً آموزشی که مورد تایید این سازمان می باشد برگزارمی شود. کارجویان پس از گذراندن و اتمام دوره اکسس ، می‌توانند اطلاعات کارکنان، دانشجویان یا کارمندان یک مؤسسه را وارد نمایند، سپس فرم‌های مربوطه  را طراحی و  از آن‌ها بر اساس نیاز گزارش بگیرند.

 

نکته: پیش نیاز دوره اکسس، آشنایی با ICDL مقدماتی و WORD می باشد.

تصویر 3 آموزش نرم افزار Access

برنامه آموزشی دوره Access

نرم افزار اکسس همانند برنامه اکسل، وظیفه مدیریت داده ها و اطلاعات را بر عهده دارد اما حوزه عملکرد آنها با هم تفاوت دارد و در اکسس بسیار وسیع تر می باشد. یادگیری اکسس با دیگر نرم افزارهای آفیس کمی متفاوت است، ما در موسسه آموزشی بازتاب علم تلاش  کرده ایم با زبانی ساده و قابل فهم  و کاربردی به آموزش مفاهیم پایه اکسس بپردازیم و به گونه ایی عمل کنیم که کارجویان پس از فراگیری این دوره نهایت استفاده را ببرند. مدرسین ما آموزش را ازسطح مبتدی و مقدماتی شروع کرده ، این دوره برای افراد مبتدی که هیچ آشنایی با نرم افزار اکسس ندارند مناسب است.

برنامه آموزشی دوره اکسس درموسسه آموزشی بازتاب علم به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود، کارجویان بر اساس هزینه و زمانبندی می توانند درهر یک از دوره های مد نظر خود شرکت نمایند و استفاده بهینه را از آموزش داشته باشند.

این دوره برای کارجویانی که به صورت گروهی درکلاس ها شرکت می کنند بر اساس ۶ جلسه  آموزشی برنامه ریزی شده است که مدت زمان هر جلسه یک ساعت ونیم می باشد. برای کارجویان که در کلاسهای خصوصی شرکت می کنند  کلاسها  حداقل در۴ جلسه برگزارمی شود، در صورت نیاز کارجو می تواند تعداد جلسات بیشتری را برای رفع مشکل و یا تمرینات بیشتر بر اساس هزینه مشخص رزرو کند.

 

پیشنهاد ویژه: ما به کارجویانی که علاقه مند به ارتقای سطح تسلط خود به نرم افزارهای آفیس می باشند ثبت نام در دوره آموزش جامع ICDL را پیشنهاد می کنیم.

نکته: پیش نیاز دوره اکسس، دوره ورد و ICDL مقدماتی می باشد.

منابع آموزشی دوره آموزش Access

اکسس Access نرم افزاری کارآمد برای ساخت پایگاههای داده و ایجاد برنامه های کوچک کاربردی جهت دسترسی به اطلاعات میباشد، که در اغلب زبانهای برنامه نویسی از قابل استفاده می باشد. قابل ذکر است که در بیشتر نرم افزارهای کاربردی که به پایگاههای داده با حجم و پیچیدگی زیاد نیاز ندارد، از نرم افزار اکسس استفاده می شود. همانطور که قبلاً اشاره شد دوره آموزش Microsoft Access یکی دیگر از سری مهارتهای هفتگانه دوره ICDL  می باشد.

 

این دوره برای افرادی تدوین شده که با اصول پایه و مقدماتی  کامپیوتر آشنایی دارند  یعنی دوره ICDL مقدماتی و ورد را به اتمام رسانیده اند و می‌خواهند با گذراندن  دوره اکسس ، توانایی  و مهارت خود را در زمینه  استفاده از بانک اطلاعاتی برای نگهداری داده ها وهمچنین بازیابی اطلاعات ثبتی افزایش دهند.

بدین منظور سازمان فنی حرفه ای استانداردهایی را برای تالیف کتاب  Access با سر فصلهای مشخص درنظر گرفته است. ناشران با در نظر گرفتن این موضوع کتابهای آموزشی اکسس را تدوین و منتشر نموده اند که کارجویان بتوانند با اتمام دوره آموزشی و مطالعه مطالب مندرج در کتاب در آزمون شرکت نموده و مدرک اکسس را دریافت نمایند.

ما در موسسه آموزشی بازتاب علم امکان تهیه کتب مورد نظر را برای شما کارجویان عزیز فراهم آورده ایم، فقط کافیست برای تهیه کتاب با ما تماس بگیرید.

دوره اکسس برای چه اشخاصی مفید است؟

اکسس یک نرم‌افزار بانک اطلاعاتی است که با استفاده ازآن می توان  آسانتر نسبت به سایر نرم افزار ها ، یک پایگاه داده ایجاد  و اطلاعاتی مثل اطلاعات حسابداری ، کنترل پروژه ، انبار و … را در آن دخیره سازی کرد و برنامه نویسی انجام داد.

تصویر 1 دوره اکسس

۱- کارمندان شاغل در ادارات دولتی و غیردولتی

۲- مدیران پروژه

۳- برنامه نویسان

۴- حسابداران

۵- دانشجویان و دانش آموزان

۶- افرادی که نیاز به ارتقاء شغلی دارند

۷- علاقه مندان به نرم افزار آفیس

با ثبت نام در دوره آموزش Access چه امکاناتی دریافت خواهید کرد؟

 

۱ استفاده هر شخص از یک سیستم
۲ ارائه مدرک داخلی معتبر اکسس
۳ آموزش زیر نظر اساتید برجسته و با سابقه
۴ آموزش براساس کتاب اکسس سازمان فنی و حرفه ای
۵ انجام پروژه های عملی در طول آموزش

مطالبی که در دوره اکسس یاد می گیرید.

 

شرکت کنندگان در دوره آموزشی اکسس به طورکلی با تمام نکات و موضوعاتی که یک کارجو در زمینه  طراحی و ایجاد بانک اطلاعاتی، بازیابی اطلاعات و ایجاد گزارش های مختلف باید ازآن مطلع باشد، آشنا می شوند. در آموزش Access لازم است کارجو مطالب زیررا فرا بگیرد.

  معرفی اصطلاحات

  ایجاد پایگاه داده

  ایجاد جدول و معرفی اجزای آن

  تعریف نوع داده (Data Type)

  خصوصیات فیلدها (Field Properties)

  مرتب سازی اطلاعات

  ارتباط بین جداول

  دسته بندی رکوردها به کمک فیلتر

  ایجاد پرس و جو (Query) در اکسس

  ایجاد فرم و نمایش اطلاعات

  ایجاد گزارش

برخی از کاربرد های نرم افزار اکسس

  سازماندهی ساختار مشخص برای مدیریت بهتر در ثبت اطلاعات

  ایجاد جداولی که از طریق آنها اطلاعات در داخل بانک اطلاعاتی ذخیره می شود

  تهیه انواع فرم های ورود و کار با اطلاعات برای کاربران بشکل ساده

  مرتب کردن، فیلتر و جستجو کردن داده های داخل بانک

  چاپ انواع گزارش از داده های موجود در داخل بانک

  ایجاد ارتباط با سایر نرم افزار ها و تبادل داده با آنها

در این دوره به چه پرسش هایی پاسخ داده می شود؟

Access یکی از رایج ترین نرم افزارها در زمینه ایجاد بانک اطلاعاتی می باشد، که برای بانک‌های اطلاعاتی کوچک تا متوسط مثلا یک دفتر کار یا یک سیستم اداری کوچک جوابگو خواهد بود. با استفاده از اکسس برخی از کارهای روزانه در شرکتها و ادارات انجام می شود. اکسس در کلیه رشته ها، از جمله  برنامه نویسی، حسابداری، پزشکی، مدیریت، تجارت، صنایع، کامپیوتروبسیاری از رشته ها و مشاغل دیگر کاربرد فراوانی دارد.

با شرکت در دوره اکسس موسسه آموزشی بازتاب علم  به بسیاری از پرسشهای شما پاسخ داده می شود. برخی ازاین پرسشها به شرح زیر می باشد:

تصویر 2 دوره Access

۱. چگونه یک بانک اطلاعاتی ایجاد کنیم؟

۲. چگونه بین جداول مختلف در باتک اطلاعاتی ارتباط برقرار کنیم؟

۳چگونه برای محتوای فیلدها نوع داده را تعیین کنیم؟

۴مفهوم کلید اولیه (Primary Kay) چیست؟

۵. هدف ازایجاد ارتباط بین جداول در پایگاه داده چیست؟

۶. چگونه برای فیلدها فهرست انتخابی (Lookup Wizard) ایجاد کنیم؟

۷. قوانین اعتباری (Validation Rule) برای فیلدهای اعداد چگونه ایجاد می شود؟

۸. چگونه با استفاده از پرس و جو (Query) داده های مورد نظر را استخراج کنیم؟

۹. چگونه فرمهای مختلف برای ورود داده ها ایجاد کنیم؟

۱۰. چگونه با استفاده ازایجاد گزارش می توان جداول یا پرس و جو ها را چاپ کرد؟

چگونه گواهینامه دوره اکسس (Access) صادر می شود؟

موسسه آموزشی بازتاب علم یکی از معتبرترین مراکز آموزش سازمان فنی حرفه ای می باشد که مجوز برگزاری بسیاری از دوره ها را دارد. یکی از این دوره ها، دوره اکسس می باشد.

کارجویانی که برای استخدام و اشتغال نیاز به مدرک فوری و همچنین معتبر دوره اکسس  که قابل ارائه به شرکتها و سازمانها باشد را دارند می توانند پس ازاتمام دوره و بسیار سریع از موسسه آموزشی بازتاب علم مدرک داخلی معتبر دریافت کنند که این دوره را با موفقیت گذرانده اند. ولی اگر کارجویان مدرک اکسس سازمان  فنی حرفه ای را بخواهند می بایست  پس از شرکت در دوره آموزش اکسس موسسه آموزشی بازتاب علم ، برای اخذ مدرک اکسس فنی حرفه ای ثبت نام نمایند.

موسسه آموزشی بازتاب علم  مهارت‌های هفتگانه ICDL را بصورت جداگانه برگزار کرده و برای هر دوره مدرک معتبر داخلی از سوی موسسه ارائه میشود.

 

نکته: ما به کارجویانی که نیاز به مدرک فنی حرفه ای دارند شرکت در دوره جامع ICDL را پیشنهاد می کنیم.

برای گرفتن مدرک هفتگانه ICDL می توانید صفحه دوره آموزش ICDL را مطالعه نمایید.

 

استعلام گواهینامه مهارت

نمونه گواهینامه ها

نمونه گواهینامه داخلی بازتاب علم

نمونه گواهینامه داخلی

نمونه گواهینامه فنی و حرفه ای

نمونه گواهینامه فنی و حرفه ای

سوالات متداول در خصوص دوره آموزش اکسس

محتوای تدریس شده در کلاس های اکسس گروهی و خصوصی هیچ تفاوتی ندارند و تمام سرفصلهای آموزشی دوره اکسس به صورت کامل در همه کلاسها تدریس می شود. تفاوت بین این کلاس های در تعداد جلسات، نحوه برگزاری، هزینه و مدت زمان دوره آموزش اکسس می باشد.

این دوره برای دانشجویان کارمندان و مدیران و تمام کسانی که به پایگاه داده و برنامه نویسی علاقه دارند مفید می باشد.

شهریه کلاس اکسس همانند دیگر دوره ها توسط سازمان فنی حرفه ای سالانه اعلام  می شود که موسسه آموزشی بازتاب علم شهریه مذکور را به صورت  نقد یا اقساط در طی دوره  دریافت می کند. شما می توانید شهریه  دوره Access  را در قسمت بالای همین صفحه مشاهده کنید.

کارجویان محترم میتوانند با تماس با موسسه آموزشی بازتاب علم  و یا از طریق سایت موسسه  www.baztabelm.com، از تاریخ های برگزاری کلاس در محل آموزشگاه اطلاع کسب نمایند و در دوره ثبت نام کنند.

‫۵/۵ ‏‫(۶ نظر)‬

توضیحات تکمیلی

نوع دوره

حضوری – تک نفره, حضوری – گروهی, دانلود ویدئوی دوره, مجازی – تک نفره, مجازی – گروهی

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دوره آموزش اکسس Access”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دوره آموزش اکسس Access”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *