پکیج آموزشی حراست و حفاظت حرفه ای

( 1 customer review ) (1 customer review)

 

مجتمع بازتاب علم

 

 

 

مدت دوره بسته به نوع کلاس

 

حداکثر ظرفیت 10 نفر

 

مخاطبین کلیه افراد

 

صادرکننده گواهینامه سازمان فنی و حرفه ای

 

مدارک مورد نیاز کارت ملی

پکیج آموزش حراست و حفاظت حرفه ای

گواهینامه معتبر

یادگیری فراگیر

مقرون بصرفه تر

آموزش مجازی

دوره های عمومی (۴ روزه)

دوره مقدماتی امداد و نجات
(۸ ساعت)

دوره بهداشت فردی و عمومی
(۴ ساعت)

دوره ارگونومی
(۴ ساعت)

دوره ۵S
(۴ ساعت)

دوره بازرسی و گزارش دهی
(۴ ساعت)

 دوره واکنش در شرایط اضطراری
(۸ ساعت)

دوره های تخصصی (۲ روزه)

آداب معاشرت و تشریفات
(۴ ساعت)

ایمنی ارتباطات و امنیت
(۴ ساعت)

کنترل و حفاظت فیزیکی: ۱- ایمنی گشت زنی ۲- ایمنی حفاظت فیزیکی
(۸ ساعت)

چگونه به یک تیم حراست و حفاظت حرفه‌ای قوی تبدیل شویم

شاید برای بسیاری از ما تبدیل شدن به یک نیروی حراست و یا نگهبان یک مجتمع، تنها در پوشیدن لباس فرم و نشستن در اتاقک مخصوص نگهبانی تعریف شده باشد. اما این جایگاه شغلی ارزشمند، مؤلفه‌هایی بیشتر از چند اطلاعات ساده در مورد گروه و یا ساختمان مورد نظر را می‌طلبد. این روزها با پررنگ‌تر شدن این شغل و بالا رفتن میزان اهمیت آن در مجتمع‌های مسکونی و غیرمسکونی، توانایی‌های مهم و کاربردی را باید آموخت تا در زمان استخدام، جزو نیروی حرفه‌ای و با تجربه به حساب بیاییم. در این متن قصد داریم تا با مؤلفه‌های مهم یک نیروی حراست و حفاظت حرفه‌ای آشنا شویم.

لازم به ذکر است که تمامی این مؤلفه‌های در دوره‌های تخصصی مجتمع آموزشی بازتاب علم سارینا آموزش داده می‌شوند. برای شرکت در این دوره‌ها می‌توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین اقدام کنید. اجازه دهید قبل از بررسی دوره‌ها، نکات مهمی را مرور کنیم که جزو اصول درسی ما نیز هستند.

 

حراست ساختمان

مؤلفه‌های مهم برای تبدیل شدن به نیروی حراست حرفه‌ای

۱. ارتباط کلامی

انتظار می‌رود همه نگهبانان متبحر و حرفه‌ای، توانایی برقراری ارتباط مؤثر را داشته باشند. به هر حال، یکی از مشاغل اصلی آنها تعامل با ساکنان با هدف نهایی ایجاد نظم و آرامش است. این مؤلفه همچنین به ایجاد روابط قوی‌تر کمک می‌کند و به عنوان یک عامل تعیین‌کننده در مدیریت موقعیت‌های دشوار به نظر خواهد رسید.

۲. زبان بدن

زبان بدن، ویژگی متمایزی است که یک نیروی حراست و حفاظت حرفه‌ای باید از آن برای ایجاد اعتبار در بین ساکنان استفاده کند. این مؤلفه به تنهایی، برای نشان دادن اقتدار یک نگهبان کافی است. وضعیت بدنی عالی، حرکات متفکرانه و تماس چشمی قدرتمند می‌تواند قدرت شما را بیشتر از کلمات بروز دهد. از این رو، برای انتقال احساسات بدون گفتن حتی یک کلمه، مؤلفه‌ای ایده‌آل است.

۳. آمادگی جسمانی و ذهنی

تناسب جسمی و روانی برای همه نگهبانان و نیروهای حراست و حفاظت حرفه‌ای، در زمان در گشت زنی و پیاده‌روی، بسیار مهم است و چرا نباید باشد؟ از آنجایی که آنها هنگام گشت زنی مجبورند مقدار قابل توجهی از زمان خود را صرف پیاده‌روی کنند، اگر دچار وضعیت جسمی نامناسب باشند، نمی‎توانند وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهند. علاوه بر این، این اصل می‌تواند به آنها کمک کند تا بدون احساس خستگی از گشت‌های قبلی، به حوادث واکنش مؤثر نشان دهند.

با توجه به مهم بودن این مبحث، در دوره‌های حراست و حفاظت حرفه‌ای، سرفصل مربوط به «کنترل و حفاظت فیزیکی» را برای ان تعریف کرده‌ایم. شما می توانید با درخواست دوره حضوری و آنلاین، این مسئله مهم را در ۸ ساعت آموزش ببینید.

۴. مهارت‌های مشاهده

معمولا جنایتکاران بی سروصدا و یا در لباس مبدل هرج‌ومرج ایجاد می‌کنند. به همین دلیل است که استخدام نگهبانان و نیروی حراست و حفاظت حرفه‌ای آموزش دیده، برای تشخیص حتی کوچک‌ترین نشانه‌های مشکوک می‌تواند ایمنی کامل را تضمین کند. مهم‌تر از آن، آنها می‌توانند تفاوت بین یک تصادف و یک تلاش مخرب را درک کنند. این یکی از آن مهارت‌هایی است که هر نگهبان باید برای ایجاد یک محیط امن و بهتر داشته باشد.

۵. تفکر انتقادی

توانایی استدلال سریع یکی از حیاتی‌ترین ویژگی‌هایی است که نگهبانان و هر نیروی حراست و حفاظت حرفه‌ای باید داشته باشند. برای انجام این کار، آنها باید بتوانند کنترل زیادی بر احساسات خود داشته باشند. حفظ آرامش، قاطعیت و هوشیار بودن یک نیاز ضروری در حین کار تحت فشار شدید است. این اصل نیز به آنها اجازه می‌دهد تا بهترین اقدام را برای به حداقل رساندن اختلال و جلوگیری از نتایج منفی در نظر بگیرند. مهارت‌های مربوط به این بحث را نیز در سرفصل «شرایط اضطراری» توضیح خواهیم داد.

 

امنیت مجتمع

 

۶. ارتباط نوشتاری

در برخی از سازمان‌ها، گزارش گشت نگهبان، جنبه‌ای بسیار کاربردی دارد. برای آن‌ها ایجاد گزارش‌های نگهبان امنیتی ساده و در عین حال واضح و دقیق برای برجسته کردن اطلاعات ضروری بدون درخواست، نیاز به مهارت‌های ارتباطی نوشتاری خوب دارد؛ بنابراین این گزارش‌ها می‌توانند در زمان واقعی با مشتریان به اشتراک گذاشته شوند تا در زمان وقوع یک حادثه، به آنها دسترسی داشته باشند.

۷. صداقت و درستی

صداقت و درستی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که هنگام استخدام نگهبان و نیروی حراست و حفاظت حرفه‌ای، به آن توجه می‌شود. هر شرکت برای داشتن نگهبان امنیتی و قابل اعتماد هنگام استخدام، مدارک دال بر سوءپیشینه فرد را درخواست خواهد کرد. از این گذشته، نگهبانان برای دسترسی ایمن به ساختمان و محافظت از ساکنان در برابر جرم باید دارای کدهای دسترسی ویژه، کلیدهای اصلی و داده‌های حساس باشند. به همین دلیل مهم است که میزان صداقت و درستی اعمال و افکار آنها به اهالی ساختمان یا سازمان ثابت شود.

۸. حل تعارض

رویارویی با افراد عصبانی یکی از سخت‌ترین بخش‌های کار هر نگهبان است. این امر مستلزم یادگیری تکنیک‌های تنش‌زدایی است، بنابراین آنها می‌توانند به طور مداوم برای دستیابی به توانایی کاهش تعارضات در سطوح مختلف تهدید رفتاری یا کلامی، کار کنند. این امر منجر به حل‌وفصل بهتر تعارضات می‌شود. هنگام مواجهه با تهدید، نیروی حراست و حفاظت حرفه‌ای، باید بتوانند با استفاده از تاکتیک‌های غیرخشونت‌آمیز راه حلی را ارائه دهند.

در واقع با توجه به سرفصل « ایمنی ارتباطات و امنیت» آنها می‌توانند از این موارد استفاده کنند:

  • گوش دادن فعال به تهدید
  • اذعان به موضوع
  • ایجاد زمینه‌های توافق
  • نشان دادن همدلی
  • شفاف‌سازی تهدید

۹. توانایی انجام چند کار

نگهبانان امنیتی مسکونی باید توجه خود را به طرق مختلف تقسیم کنند تا خدمات نگهبانی برجسته ارائه دهند. مسئولیت‌های آن‌ها فقط به مشاهده و تنظیم گزارش‌های مشاهدات منظم محدود نمی‌شود. بلکه نظارت بر آلارم‌ها و دوربین‌ها، بررسی اعتبار بازدیدکنندگان، بررسی ورود و خروج آن‌ها، انجام بررسی‌های امنیتی، گشت‌زنی منظم در محل‌ها و موارد دیگر است. آنها باید بتوانند چند کار را به صورت هم‌زمان انجام دهند.

۱۰. همکاری تیمی

نگهبانان امنیتی اغلب به تنهایی کار می‌کنند تا در گروه‌های بزرگ. با این حال، حقیقت ناگفته این است که آنها معمولا به عنوان بخشی از تیم‌های بزرگ‌تر کار می‌کنند تا این اطمینان حاصل شود که اموال و پرسنلی که از آنها محافظت می‌کنند، کاملا ایمن هستند. در واقع، نگهبانان یک مجتمع مسکونی استخدام شده از یک شرکت نگهبانی قابل اعتماد باید بتوانند با دیگران در محل کار خود همکاری کنند. این مستلزم آن است که یک بازیکن تیمی خوب باشند.

شرکت در دوره‌های آموزشی نیروی حراست و حفاظت حرفه‌ای

به احتمال زیاد بعد از خواندن موارد بالا، به این فکر فرو رفته‌اید که اشاره متنی به تمام این مؤلفه‌ها، بسیار آسان است. اما در عمل کار سخت خواهد بود. ما با شما هم عقیده هستیم. به همین دلیل با طراحی دورهای آموزشی نیروی حراست و حفاظت حرفه‌ای در مجتمع آموزشی بازتاب علم در کنار شما خواهیم بود تا با طی کردن سرفصل‌های مختلف در هشت دوره، سطح کاری خود را ارتقاء داده و به جایگاه بهتری دست پیدا کنید.

 

گارد حفاظت

 

برای حضور در این دوره‌ها می‌توانید دو وضعیت حضوری و غیرحضوری را در نظر داشته باشید. در وضعیت حضوری، طبق برنامه تعیین شده کارشناس مجتمع آموزشی بازتاب علم در محل حاضر خواهند شد. در صورتی که تمایل دارید دوره‌ها به صورت آنلاین برگزار شوند نیز در ساعت مشخص شده، مباحث را به صورت کلاس اینترنتی آموزش می‌بینید.

به خاطر داشته باشید که همیشه اولین برخوردها در ذهن‌ها خواهد ماند. در یک محیط کاری تخصصی، نحوه برقراری ارتباط مؤثر و نشان دادن پایبندی به اصول ایمنی در ادامه همکاری‌ها عمیقا کارآمد بوده و در صورت جاری بودن روح ایمنی در سازمان از همان ابتدا نمایانگر خواهد بود.

نمونه گواهینامه ها

نمونه گواهینامه داخلی بازتاب علم

نمونه گواهینامه داخلی

نمونه گواهینامه فنی و حرفه ای

نمونه گواهینامه فنی و حرفه ای

سوالات متداول در خصوص دوره

طراحی دورهای مجتمع آموزشی بازتاب علم به گونه‌ای است که هر کدام از دوره‌ها مکمل دوره قبل و بعد از خود است. پیشنهاد می‌شود که آنها را در کنار هم بگذرانید.

داشتن فرم بدنی خوب منجر به هوشیاری ذهنی می‌شود. فردی که همواره در حال ورزش و پیگیری تناسب بدنی خود است بهتر از افراد بی توجه کار خواهد کرد.

این مسئله یکی از ضروری‌ترین موارد برای هر فردی است که قصد دارید به یک نیروی حراست و حفاظت حرفه‌ای تبدیل شود. ارتباط شفاف و مؤدبانه می‌تواند عاملی تعیین کننده در مدیریت مؤثر یک موقعیت دشوار باشد.

دوره‌های آموزشی این موسسه به صورت حضوری و آنلاین با ظرفیت محدود برگزار می‌شود. برای اطلاع از نحوه برگزاری هر دوره به همراه هزینه شرکت در دوره می‌توانید به وب‌سایت مراجعه کرده یا با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

بله پس از اتمام دوره به شما گواهینامه نیز تعلق خواهد گرفت.

 coursera

‫۵/۵ ‏‫(۷ نظر)‬

1 review for پکیج آموزشی حراست و حفاظت حرفه ای

  1. Avatar for مجتمع آموزشی بازتاب علم

    میثم

    با سلام
    هزینه شرکت در دوره حراست به صورت مجازی چقدر هست؟

    ممنونم ایمیل کنید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 review for پکیج آموزشی حراست و حفاظت حرفه ای

  1. Avatar for مجتمع آموزشی بازتاب علم

    میثم

    با سلام
    هزینه شرکت در دوره حراست به صورت مجازی چقدر هست؟

    ممنونم ایمیل کنید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *