پکیج آموزشی انبار داری حرفه ای

 

مجتمع بازتاب علم

 

 

 

مدت دوره بسته به نوع کلاس

 

حداکثر ظرفیت 10 نفر

 

مخاطبین کلیه افراد

 

صادرکننده گواهینامه سازمان فنی و حرفه ای

 

مدارک مورد نیاز کارت ملی

پکیج آموزش انبارداری حرفه ای

مقرون بصرفه تر

گواهینامه معتبر

آموزش مجازی

یادگیری فراگیر

دوره های عمومی (۴ روزه)

دوره مقدماتی امداد و نجات
(۸ ساعت)

دوره بهداشت فردی و عمومی
(۴ ساعت)

دوره ارگونومی
(۴ ساعت)

دوره ۵S
(۴ ساعت)

دوره بازرسی و گزارش دهی
(۴ ساعت)

 دوره واکنش در شرایط اضطراری
(۸ ساعت)

دوره های تخصصی (۳ روزه)

دوره ایمنی انبار و چیدمان و مواد شیمیایی
(۸ ساعت)

دوره خطرات و عوامل زیان‌آور محیط کار
(۴ ساعت)

دوره ایمنی حمل بار
(دستی و ماشین‌آلات)
(۴ ساعت)

دوره سیستم‌های انبارداری
(۸ ساعت)

در دنیای امروز، بدون داشتن تخصص و مهارت در زمینه کاری نمی‌توان نسبت به آینده شغلی اطمینان داشت. افزایش بهره‌وری (کاهش زمان انجام کار و افزایش سرعت) یکی از پارامترهای مهمی است که در صورتی که فرد به دنبال پیشرفت شغلی باشد، باید به آن توجه کند. با توجه به این موضوع، هر فرد در جایگاه کاری خود در صورتی که آموزش‌های تخصصی لازم را دیده باشد و از این آموزش‌ها درکار خود استفاده نماید قطعا باعث پیشرفت کاری وی می‌شود. به همین دلیل در متن حاضر قصد داریم تا انبار داری حرفه ای و مهارت‌های مهم آن را برای شما شرح دهیم. لازم به ذکر است که تمامی مفاهیمی ذکر شده در این متن، در دوره‌های آموزشی انبارداری حرفه ای مجتمع آموزشی بازتاب علم سارینا به صورت کامل به شما آموزش داده خواهند شد.

 

چرا توجه به انبارداری و مهارت های لازم این شغل مهم است؟

انبار به عنوان قلب تپنده هر شرکت یکی از مکان‌های بسیار مهم است که در صورت بی توجهی به آن می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری به دنبال داشته باشد. از سوی دیگر، استفاده از افراد آموزش دیده و حرفه‌ای در انبار به ما کمک می‌کند که شرکت علاوه بر مدیریت صحیح دارایی‌های خود، صرفه‌جویی شایانی در اقلام مصرفی داشته باشد.

از سوی دیگر، موضوع حفظ ایمنی انبار و آمادگی نفرات شاغل در آن برای رویارویی با حوادث و رویدادها از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به اهمیت این موضوع، شرکت بازتاب علم سارینا با هدف ارتقاء سطح کارکنان انبار اقدام به طراحی دوره انبارداری حرفه ای نموده است. این دوره در ۱۰ درس متنوع و مهم و در طول هفت روز برای متقاضیان برگزار می‌گردد که توضیح آن را در ادامه شرح خواهیم داد.

 

انبار دار متخصص

 

مهارت‌های مورد نیاز یک انبار داری حرفه ای

مهارت‌های عمومی یک انباردار، اغلب شامل مهارت‌های مرتبط با نحوه نگهداری محصولات و کالاهای یک انبار است. مواردی مانند کار با لیفتراک، آشنایی با اصطلاحات انبارداری و داشتن مهارت‌های عملی مانند سازماندهی و استقامت فیزیکی.

دانستن اینکه کارفرمایان به دنبال چه مهارت‌هایی هستند و همچنین چگونگی توسعه و برجسته کردن مهارت‌های خود در رزومه برای به دست آوردن موقعیت مورد نظر شما، بسیار مهم است. به همین خاطر در ادامه این بخش از متن، مهارت‌های ضروری انباردار حرفه‌ای را که برای کار در انبار نیاز است به همراه چگونگی بهبود مهارت‌های آنها، مورد بحث قرار می‌دهیم. اشاره کردیم که موارد ذکر شده در این متن، به طور کامل‌تر در دوره‌های آموزش انبارداری حرفه ای مورد توجه قرار خواهند گرفت؛ لذا با ثبت نام در این دوره‌ها، موارد زیر را به صورت کاربردی آموزش می‌بینید. این مهارت‌ها عبارت‌اند از:

۱. افراد باید توانایی برقراری ارتباط مناسب با دیگران را داشته باشند

تقریبا هر آگهی شغلی مهارت‌های ارتباطی خوبی از نامزدها می‌خواهد. وگرنه موقعیت‌های اطراف شغل انبارداری تفاوتی چندانی با یکدیگر ندارد.

انبارداران باید بتوانند با کارگران و یا افراد ذی‌ربط، به طور منظم ارتباط برقرار کنند. آنها باید وظایفی را تعیین کنند و سؤال بپرسند. همچنین ممکن است به راهنمایی یا دستورالعمل نیاز داشته باشند یا نیاز به درخواست کمک یا برقراری ارتباط در کار خود را احساس کنند. از این رو مهارت‌های ارتباطی خوب به یک انبارداری حرفه ای کمک می‌کند تا با همکاران خود به بهترین شکل همکاری کرده و کار را به سرانجام برسانند.

۲. مهارت در جداسازی وسایل عادی از وسایل شیمیایی مزیت مهم است

برخی از نقش‌های سطح ورودی در انبارداری نیازی به تجربه ندارند. با این وجود، ممکن است کاندیداهایی که تجربه‌ای کافی در این زمینه شغلی داشته‌اند، ترجیح داده شوند. کسانی که تجربه بررسی و چیدمان صحیح کالاها را داشته‌اند و می‌دانند که برای نمونه از مواد شیمیایی چگونه نگهداری کنند. این نوع مهارت در سازماندهی و اولویت‌بندی وظایف به چشم خواهد آمد. همچنین نشان می‌دهد که شما بسیار جزئی‌نگر هستند و تمام جنبه‌های کار خود را به دقت مرور می‌کنید.

۳. قابل اعتماد، انعطاف‌پذیر و وقت شناس باشند

این سه ویژگی در میان بسیاری از موقعیت‌های شغلی مشترک هستند. اما آنها به ویژه در شخصیت یک انباردار حرفه‌ای مطلوب خواهند بود. زیرا انباردار به نوعی امین یک سازمان و یا شرکت است. افراد قابل اعتماد کسانی هستند که حاضر می‌شوند و برای هر شیفت کاری تمام تلاش خود را لحاظ کنند. انبارداران وقت شناس به موقع در محل کار خود حاضر می‌شوند و همچنین وظایف را در مهلت مقرر انجام می‌دهند.

 

انبارداری

 

انعطاف‌پذیری این افراد نیز در تعیین آنها به عنوان گزینه مناسب برای انبارداری حرفه ای، نقش مهمی دارد. به ویژه هنگامی که کارفرمایان پارادایم‌های تولید ناب را ایجاد می‌کنند. انبارداران ممکن است برای شیفت‌های مختلف دعوت شوند. همچنین ممکن است از آنها خواسته شود که در نوبت باشند یا کارهای مختلفی را در اطراف انبار انجام دهند.

۴. آموزش با انواع خاصی از تجهیزات ضروری است

کارفرمایان همچنین به دنبال تجربه و آموزش رسمی با استفاده از انواع خاصی از تجهیزات هستند. این امر به ویژه در مورد تجهیزات موتوری مانند لیفتراک یا جک‌های برق صادق است. افراد با این مهارت‌ها اغلب برای نقش‌های انبارداری حرفه ای محصولات خاص استخدام می‌شوند.

۵. سرعت و دقت در عمل بسیار مهم است

یک انباردار حرفه‌ای باید سرعت عمل بالایی داشته باشد در عین اینکه دقت لازم را نیز دارد. این افراد زوایای مختلف شغل خود را می‌شناسند، بنابراین به جزئیات توجه می‌کنند. همچنین می‌دانند چه زمانی باید بیشتر مراقب باشند و چه زمانی می‌توانند کارها را سرعت بخشند.

۶. مهارت‌های حل مسئله را در خود تقویت کرده‌اند

کار انبار اغلب شامل رسیدگی فوری به مشکلات مهم است. شما باید توانایی خود را برای حل مشکلات بدون داشتن سرپرست نشان دهید. اگرچه مشکلات فنی بیشتر مستلزم توجه پرسنل واجد شرایط است، اما توانایی مقابله با مسائل فنی کمتری که هر از چند گاهی پیش می‌آید، ارزش شما را به عنوان کارگر انبار افزایش می‌دهد.

سرفصل‌های دوره انبار داری حرفه ای

گفتیم که تمام مهارت‌های ذکر شده در بالا، به عنوان سرفصل‌های دوره انبارداری حرفه ای در اختیار افراد قرار می‌گیرد تا با تقویت توانایی خود، به جایگاه شغلی بهتری دست پیدا کنند. شما برای شرکت در این دوره‌ها می‌توانید به صورت حضوری و غیرحضوری اقدام کنید.

روش حضوری این دوره‌ها به این شکل است که کارشناس ما برای آموزش‌های لازم به سازمان شما مراجعه می‌کند. در روش غیرحضوری نیز، آموزش‌ها در فضای اینترنت در زمان مشخص و تعیین شده برگزار خواهد شد. شرکت‌کنندگان در این دوره کوتاه مدت، می‌توانند اطمینان داشته باشند که پس از برگزاری دوره انبارداری حرفه ای، به یک انباردار متبحر تبدیل شده و آمادگی لازم را در زمینه حوادث مختلف خواهند داشت.

 

انبارگردان

 

در مجموع، چه به دنبال نقش‌های شغلی ساده در انبار باشید و چه برای تبدیل شدن به یک انباردار و انبار داری حرفه ای تلاش کنید، یادگیری تمامی مهارت‌های ذکر شده در این متن و دوره‌های آموزشی، به نفع شماست. با پیشرفت تکنولوژی و ارتقاء شیوه‌های مدیریتی در سازمان‌ها، تقاضا برای همکاری با افراد منعطف، دانا و سخت‌کوش، در زمینه انبارداری حرفه ای بالا رفته است.

با شرکت در دوره‌های انبارداری حرفه ای مجتمع آموزشی بازتاب علم سارینا، این اطمینان را خواهید داشت که مهارت‌های اصلی و مهمی را آموزش دیده‌اید. تمام نکات ذکر شده در این سرفصل‌ها به پیشرفت کار شما کمک خواهند کرد، توانایی تصمیم‌گیری در شرایط خاص را در شما تقویت کرده و چگونگی برقراری ارتباط مناسب با دیگران را به شما آموزش خواهند داد.

نمونه گواهینامه ها

نمونه گواهینامه داخلی بازتاب علم

نمونه گواهینامه داخلی

نمونه گواهینامه فنی و حرفه ای

نمونه گواهینامه فنی و حرفه ای

‫۴.۴/۵ ‏‫(۱۱ نظر)‬

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پکیج آموزشی انبار داری حرفه ای”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پکیج آموزشی انبار داری حرفه ای”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *