دوره HSE PLAN

 

مجتمع بازتاب علم

 

 

 

مدت دوره بسته به نوع کلاس

 

حداکثر ظرفیت 10 نفر

 

مخاطبین کلیه افراد

 

صادرکننده گواهینامه سازمان فنی و حرفه ای

 

مدارک مورد نیاز کارت ملی

دوره HSE PLAN  به شرکت کنندگان می آموزد که چگونه با طرح ریزی و ارائه برنامه دستیابی، طبق زمان بندی پروژه، بتوانند علاوه بر رعایت مقررات ایمنی و بهداشتی و محیط زیستی، بصورت گام به گام در راستای بهبود مستمر اقدام نمایند. بدون داشتن یک برنامه مشخص و محکم پیشگیرانه، کلیه کسب و کارها در معرض خطر حوادث جدی قرار خواهد گرفت.  تدوین این برنامه و عمل به انچه مصوب شده است تضمین می‌ کند که ضمن پیشرفت کار، سرمایه های انسانی نیز صیانت شده و از دوباره کاری ها و هزینه های سربار و تحمیلی به سازمان جلوگیری شود و با هر تغییری که میتواند بر حوزه HSE  موثر باشد، بطور منطقی و با ارائه راهکار اثر بخش اصلاحی برخورد شود.

همچنین مهم است که هر کسب و کاری برای فعالیت و ادامه حیاط و جلوگیری از دردسرهای حقوقی، با مفاد قانونی و الزامات بیشترین تطابق را داشته باشد. در واقع، یک کسب و کار وظیفه اصلی مراقبت از سلامت و ایمنی کارگران و سایرینی که تحت تأثیر کار آن قرار دارند، دارد. در نتیجه داشتن یک HSE PLAN، کمک میکند که از تعهدات قانونی پیروی کرده  در مسیر درست برای افزایش راندمان و بهره وری اقدام شده است

از آنجایی که برای تهیه این سند، تمامی بخش های سازمان نظیر اداری و آموزش، منابع انسانی و تسهیلات رفاهی ، خرید و تامین و پشتیبانی، واحد فنی و تعمیرات، حراست و نگهبانی و … دخیل هستند گذراندن این دوره برای تمامی شاغلین مورد نیاز است. همچنین مدیران با توجه به شرایط پیمان و تعهدات قانونی و حقوقی و با مد نظر قرار دادن وضعیت سازمان ( اهداف و برنامه ها، خطی مشی، محدودیت های فنی و تکنولوژیکی، محدودیت های اقتصادی و زمانی و سایر پارامترهای موثر در تخصیص منابع و امکانات ) بودجه خود را تقسیم نموده و با پیش بینی اقدامات و امکانات مورد نیاز در طول زمان، بهترین نتیجه را رقم میزنند

 در این میان حضور کسانی که به جایگاه شغلی مسئول ایمنی و یا HSE  علاقه مند هستند در این دوره یک توصیه ضروری است زیرا که نقشه راه حوزه ایمنی و سلامت شغلی و محیط زیست در سطوح مختلف را در دست داشته و برنامه ریزی برای دستیابی به عملکرد صحیح را ممکن میسازند. نکته بسیار کلیدی این است که قبل از هر اقدامی، با آگاهی از شمای کلی فعالیت های لازم در این حوزه، بکارگیری نفرات برای مشارکت در پیاده سازی انچه عنوان شده است نیز میسر خواهد شد .

با توجه به تمامی نکات ذکر شده، سرفصل های این دوره به گونه ای طراحی شده اند تا شما بتواند درک درستی از ضرورت آن و نحوه برنامه ریزی برای HSE PLAN خود داشته باشید.

سرفصل های دوره HSE PLAN

این دوره با در نظر گرفتن نیازها برای طراحی نقشه راه، طراحی شده است و در پایان دوره انتظار میرود تا هر شرکت کننده قادر به تدوین اولیه و چهارچوب کلی این سند باشد. به همین منظور سرفصل های جامع دوره نیز به شرح زیر تدوین شده اند :

  • تفاوت HSE Plan با نظام‌نامه، رویه اجرایی و روش
  • HSE Plan چیست و سرفصل های آن کدام است؟
  • تشریح ارکان و نکاتی که باید در تدوین یک HSE Plan رعایت نمود کدام است؟
  • نحوه اجرا، به روز رسانی و نظارت بر HSE Plan چگونه است؟
  • مدیریت تغییر چگونه اعمال می شود؟
  • توصیه های بهبود چیست؟

گواهینامه این دوره را چه کسی صادر می کند؟

پس از پایان دوره HSE PLAN و شرکت در آزمون دوره، باید سطح قابل قبولی را به دست آورید. پس از ان با مراجعه به آدرس https://baztabelm.com/cert، با وارد کردن اطلاعات شخصی خود (شماره ملی) می توانید نسخه الکترونیکی گواهینامه را دریافت کنید. به خاط داشته باشید که گواهینامه از طرف مؤسسه بازتاب علم سارینا و زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور صادر می شود.

این دوره چگونه برگزار می شود؟

این دوره در مؤسسه بازتاب علم سارینا به صورت حضوری و یا طبق صلاحدید سازمانها و شرکت ها، با تامین حداقل امکانات و فضای آموزشی در محل درخواستی آنها قابل اجراست و در شرایطی که انیاز به صرفه جویی در زمان و هزینه تردد باشد با استفاده از بستر آموزش الکترونیکی شرکت و بهره گیری از اینترنت پرسرعت، بصورت غیرحضوری، میتواند برگزار می شود.

ثبت نام در دوره چگونه است؟

برای ثبت نام در دوره کافی است که با کارشناسان مؤسسه در تماس باشید. راهنمایی همیشگی متخصصین و صبوری در پاسخگویی به شما برای رفع ابهامات و شفاف سازی موارد، از جمله خصوصیات برجسته خادمین شما در شرکت بازتاب علم سارینا میباشد.

نکته: برای ثبت نام و حضور در دوره  کارت ملی خود را نیز به همراه داشته باشید.

مدت زمان دوره HSE PLAN چقدر است؟

مدت زمان شرکت در دوره ۸ ساعت است.

نمونه گواهینامه ها

نمونه گواهینامه داخلی بازتاب علم

نمونه گواهینامه داخلی

نمونه گواهینامه فنی و حرفه ای

نمونه گواهینامه فنی و حرفه ای

‫۴.۶/۵ ‏‫(۸ نظر)‬

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دوره HSE PLAN”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دوره HSE PLAN”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *