معادن روباز

معادن رو باز

معادن روباز به عنوان یکی از شاخه های حیاتی صنعت، مهمترین نیازمندی آن ایمنی کار است. گاهی اوقات به دلیل عدم رعایت نکات و مقررات ایمنی، حوادث و بلایای جدی در معادن رخ می دهد که برای کاهش خطرات می توانیم روی موارد زیر تمرکز کنیم :

سطح آموزش کارگران

اولین نکته مهم در مورد ایمنی کار در معادن سطح آموزشی کارگران است. کارگران باید از مخاطرات موجود در معدن آگاه شوند و آموزش مناسبی دریافت کنند. اگر کارگران بدون شناختن مخاطرات شغلشان با کار شروع کنند، ممکن است آنها را به خطر بیندازند و احتمال وقوع حادثه زیاد شود.

نظر به این مساله باید کارگرانی که حیاتی ترین نقش برای ایمنی در کارگاه دارند، به ویژه برای شغل هایی که مخاطرات بیشتری دارند، به آموزش های با کیفیت و کامل دسترسی داشته باشند.

ارزیابی و تشخیص خطرات معادن رو باز

ارزیابی و تشخیص خطرات موجود در معدن، باعث کاهش فرصت وقوع حوادث و بلایای کاری می شود. در هر معدن باید یک برنامه جامع برای ارزیابی و تشخیص هرگونه خطر و نقطه ضعف و احتمال وقوع حادثه در جایی که کارگران وجود داشته باشد.

اصلاح وضعیت زیرساخت‌ها معادن رو باز

پایین بودن وضعیت زیرساخت‌ها مانند راه‌ها، اقلام پشتیبانی، نورپردازی و زمانی که تعمیر و به روز رسانی کامل نشده باشد، خطر فراوانی برای کارگران به وجود می آورد. برای کاهش خطر باید به بازسازی و تعمیر و به روز رسانی زیرساخت های مورد نیاز، نظارت شود.

استفاده از وسایل ایمنی

با استفاده از وسایل ایمنی در کارگاه‌ها، کلیه حوادث و بلایای کاری در معادن قابل پیشگیری می باشند. به وسیله استفاده از ماسک ها و روپوش، خطر اصابت به صدمات تنفسی و ناشی از خاک و دود در معادن کاهش می یابد.

رعایت ابزار ایمنی کار

ابزار و تجهیزات مورد نیاز باید قبل از هر کار با دقت چک شده و برای عبور از خطوط ایمنی استفاده شود. ایمنی کار، شامل ابزار هایی مانند پوشیدنی های مخصوص، دستکش ها، کفش های ایمنی و غیره است. برای اجتناب از خطر ابزارها باید همیشه تمیز و به روز باشند.

جمعیت کاری در معادن بسیار زیاد و متنوع است، و حتی در برخی موارد تجهیزات پیچیده و مجهز نیاز است. برای جلوگیری از حوادث و بلایای کاری در معادن،باید دقایقی برای بررسی ایمنی بیشتر، ارزیابی خطرات و آموزش به کارگران و پرسنل صرف شود.  این موارد باعث کاهش خطرات ناشی از اشتباهات کارگران و افزایش اطمینان در حین کار می شود.

مجتمع آموزشی بازتاب علمAuthor posts

مجتمع آموزشی بازتاب علم

آموزش عمومی و تخصصی بصورت حضوری و آنلاین

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *