تخفیف!

دوره افلاین ایمنی کار در معادن روباز

قیمت اصلی 290,000 تومان بود.قیمت فعلی 150,000 تومان است.

 >

نام استاد ساتیه حسین پور

 >

زمان ویدئو 86 دقیقه

با توجه به مصوبات آیین نامه ایمنی معادن روباز تمامی کارفرمایان موظف به همکاری با مسئولان ایمنی در معدن هستند. از این رو مهم است که این اشخاص اطلاعات لازم در مورد ایمنی محیط کار معدن را به خوبی درک کنند. با توجه به این مهم بر آن شده ایم تا با برگزاری دوره افلاین ایمنی کار در معادن روباز نکات مهم ایمنی و بهداشت در معادن را با شما در میان بگذاریم.

اهمیت ایمنی در معادن

شرایط مسئول ایمنی معدن همیشه دشوار است زیرا باید بتواند همکاری لازم را با تعداد بالایی کارگر و مدیر در نظر بگیرد. به همین خاطر داشتن توانایی های ارتباطی در کنار مدیریت صحیح پروژه ها، برای این افراد امری ضروری است.

این اشخاص باید با انواع خطرات معدن آشنا باشند تا بتوانند ایمنی در معادن روباز را نه به صورت ۱۰۰%، بلکه در بهترین حالت ممکن ایجاد کنند. این امر به صورت کامل پیش نخواهد آمد زیرا می دانیم که «حادثه هیچ وقت خبر نمی کند».

با توجه به این موارد، وظایف مسئول ایمنی معدن به شرح زیر خواهد بود.

·ارزیابی خطرات

ارزیابی خطرات شاید حیاتی ترین گام برای کاهش خطرات ایمنی باشد. تنظیم یک برنامه نقطه شروع خوبی برای هر مسئول ایمنی معدن است. چنین طرحی نشان می دهد که:

  • ماهیت خطر اصلی معدن چیست
  • چگونه با تهدیدات دیگر در معدن مرتبط است
  • روش های تجزیه و تحلیل مورد استفاده در شناسایی خطرات معدن کدامند
  • سابقه ارزیابی ریسک انجام شده در مورد خطرات معدن چگونه بوده

با توجه به این موارد شرح تمام اقدامات کنترلی برای مدیریت خطرات سلامت و ایمنی مرتبط با خطرات اصلی معدن را در کنار شرح ترتیبات موجود برای ارائه اطلاعات، آموزش و دستورالعمل های مورد نیاز در مورد خطر اصلی معدن به کارگران در نظر خواهد گرفت.

این نوع مدیریت حتی می تواند بر طراحی حفاری و عملیات انفجار تأثیر می گذارد. بررسی دقیق ویژگی‌های سنگ، تنش‌ها و پیامدهای احتمالی می‌تواند مجهولات را کاهش داده و توالی رویدادها را بهبود بخشد. این مواد تنها بخشی از سرفصل هایی است که در دوره افلاین ایمنی کار در معادن روباز آموزش می بینید.

·حفظ فرهنگ ایمنی

فرهنگ ایمنی (معدن) پایه اساسی برای یک محیط کار ایمن است. به طور کلی، فرهنگ ایمنی به عنوان ادراکات، باورها، ارزش‌ ها و نگرش ‌های مشترک سازمان در نظر گرفته می ‌شود که برای ایجاد تعهد به ایمنی و تلاش برای به حداقل رساندن آسیب مهم است. در نتیجه شما به عنوان یک مسئول ایمنی معدن، باید بتوانید این فرهنگ را در محیط کار جا بیندازید.

فرهنگ ایمنی قوی تضمین می کند که استانداردهای بالایی برای همه فرایندهای ایمنی تنظیم شده است. علاوه بر این، اجرای یک فرهنگ ایمنی مثبت، احساس تعهد به ایمنی را ترویج می ‌کند و به تشویق مشارکت کارکنان و مسئولیت‌ پذیری در ایمنی محل کار کمک خواهد کرد.

ایجاد دیدگاه مثبت در مورد استانداردهای ایمنی می تواند چک لیست ها و پروتکل ها را به جای یک مرحله اضافی در نظر کارگران به یک ضرورت تبدیل کند. علاوه بر این، تشویق به بازخورد از کارگران در زمینه های بهبود می تواند یک محیط بهتر ایجاد کند.

·آموزش استفاده از وسایل حفاظت شخصی

تجهیزات حفاظت فردی، که معمولا به عنوان « PPE» شناخته می شوند، تجهیزاتی هستند که برای به حداقل رساندن خطرات مختلف مورد توجه هستند. نمونه‌هایی از PPE در معدن عبارتند از: دستکش، کفش‌های پنجه فولادی و محافظ چشم، دستگاه‌های شنوایی محافظ (گوش‌گیر، کلاهک)، کلاه ‌های سخت، ماسک‌ها و لباس‌های بدن کامل.

در دوره افلاین ایمنی کار در معادن روباز به این مسئله تاکید زیادی می شود که آموزش و پیگیری استفاده از این تجهیزات بر عهده مسئولان ایمنی معدن است. برای مثال کلاه های سخت برای ایمن نگه داشتن کارگران برای محافظت از آنها در برابر صدمات شدید ضروری است. همچنین پوشیدن تجهیزات قبل از ورود به مناطق خطرناک الزامی است در نتیجه هر معدن باید PPE مورد نیاز برای فعالیت را تعریف کند. پیگیری وجود و سالم بودن این تجهیزات بر عهده مسئولان ایمنی است.

ثبت نام دوره افلاین ایمنی کار در معادن روباز

در نهایت امر برای اطلاع از نحوه ثبت نام در دوره ایمنی کار در معادن روباز به صورت آفلاین، با کارشناسان ما در تماس باشید. پس از اتمام این دوره علاوه بر آشنایی با ایمنی و بهداشت در معادن می توانید مسائل مدیریتی مناسبی را نیز درک، اجرا و پیاده سازی کنید.

‫۳.۷/۵ ‏‫(۳ نظر)‬

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دوره افلاین ایمنی کار در معادن روباز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دوره افلاین ایمنی کار در معادن روباز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *