نرم افزارهای حسابداری

در دنیای امروز، به روز بودن و توانایی استفاده از امکانات مدرن، امری ضروری است. استفاده از نرم افزارهای حسابداری نیز یکی از این موارد مهم است. صاحبان مشاغل کوچک و بزرگ از نرم افزار حسابداری سود می برند زیرا به آنها کمک می کند حساب های دریافتنی و پرداختنی خود را ردیابی کنند. همچنین درک روشنی از سودآوری خود داشته باشند و برای فصل های مالیات آماده شوند. در متن حاضر سعی داریم تا چند نمونه از آن ها که در ایران تهیه و طراحی می شوند را با هم مرور کنیم تا بتواند زمان آموزش اصول حسابداری، از این موارد، بهره لازم را ببرید.

اهمیت آموزش کار با این نرم افزار ها

آموزش نرم افزار حسابداری یکی از موارد مهم در دنیای امروز است. همان طور که یک تجارت رشد می کند، نیازهای حسابداری آن پیچیده تر می شود. در این وضعیت یک سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی سفارشی (ERP) مورد نیاز است. به همین منظور انواع مختلفی از این نرم افزار ها برای مشاغل گوناگون  با قابلیت ها و برچسب های قیمتی متفاوت در دسترس هستند.

به طور کلی، نوع صنعت و تعداد کارکنان دو عاملی است که می تواند به صاحب یک کسب و کار کمک کند تا نرم افزار حسابداری مناسب را انتخاب کند. به عنوان مثال، یک فریلنسر به همان ویژگی‌ های نرم‌ افزار حسابداری مانند صاحب رستوران نیاز ندارد. همچنین باید مسئله آموزش نرم افزار حسابداری را نیز به صورت تخصصی در نظر داشت.

این میان تعداد زیادی از شرکت های تولید کننده نرم افزار حسابداری را مورد بررسی قرار دادیم تا بتوانیم چند مورد از مهم ترین نرم افزارهای حسابداری را برای شما معرفی کرده و آموزش کار با این نرم افزارها را نیز برای شما در نظر داشته باشیم. در نظر داشته باشید که هنگام انجام این ارزیابی میان شرکت ها، گزینه هایی مانند هزینه خرید نرم افزار حسابداری، سهولت استفاده، ویژگی های منحصر به فرد و مقیاس پذیری آنها را به طور کامل را در نظر گرفتیم.

 

آموزش انواع برنامه های حسابداری

 

انواع مهم نرم افزارهای حسابداری ایرانی

  1. سپیدار

شرکت همکاران سیستم، یکی از قدیمی ترین شرکت های تولید کننده نرم افزارهای سازمانی است. این شرکت با توجه به اصل مهم «اتوماسیون» برای تهیه و تولید نرم افزارهای کاربردی، وارد بازار کار شده است. ورود دستی داده ها، خسته کننده و مستعد خطا است. با اتوماسیون، نرم افزار حسابداری ورود دستی داده ها را به حداقل می رساند و کارایی را افزایش می دهد. یک سیستم حسابداری خوب از شما می خواهد که فقط یک بار اطلاعات را وارد کنید و زمانی که نیاز به ایجاد تراکنش دارید به طور خودکار داده های شما را استخراج می کند.

با توجه به این اصل، همکاران سیستم دو نرم افزار «سپیدار» و «دشت» را برای سهولت کار حسابداران وارد بازار کرده است. سپیدار نرم افزاری است که با استفاده از آن شرکت های کوچک و متوسط می توانند داده های مالی خود را تنظیم نمایند. از طرفی، نرم افزار دشت هم یکی از بهترین محصولات این شرکت است که برای حسابداری فروشگاهی بسیار مورد توجه علاقه مندان قرار گرفته است.

آموزش نرم افزار حسابداری سپیدار از جمله خدماتی است برای علاقه مندان عزیز در نظر داشته ایم.

  1. هلو

دسترسی راحت به اطلاعات مالی کار شما با نرم افزار حسابداری را آسان است. یک نرم افزار حسابداری مناسب، در فضای ابری این امکان را به شما می دهد که از هر کجا و هر زمان که بخواهید داده های خود را در اختیار داشته باشید. تنها چیزی که نیاز دارید یک دستگاه مناسب، اتصال به اینترنت، یک مرورگر وب و شرکت در دوره های آموزش نرم افزار حسابداری است.

این ویژگی ها همگی از طرف شرکت هلو، در نرم افزار حسابداری شان در نظر گرفته شده است. شرکت هلو با در اختیار داشتن ۲۰ سال سابقه کار در زمینه طراحی و تولید نرم افزار سازمانی مربوطه، توانسته است در زمره محبوب ترین شرکت ها قرار بگیرد.  نرم افزار هلو مناسب بررسی های مالی برای فروشگاه ها و کسب و کارهای کوچک است و می توان هم به صورت رایگان و هم به صورت پول از آن استفاده کرد.

طبیعی است که نسخه خریداری شده آن، امکانات بیشتری را به کاربران می دهد و آموزش نرم افزار حسابداری را برای همه آسان کرده است. آموزش کار با این برنامه نیز در دستور کار ما قرار دارد.

  1. تدبیر

نرم افزار محبوب سازمان های بزرگ، تدبیر است. این نرم افزار تولید شده از طرف شرکت پردازش موازی سامان بوده و اکثر خواسته های شرکت های بزرگ را در اختیار آنها قرار می دهد. این برنامه می توان زمان آماده سازی داده های لازم مالیاتی، برای سازمان های حرفه ای، بسیار راهگشا باشد.

حسابداری مالیاتی برای مشاغل مختلف، طاقت فرسا است. پیگیری دستی همه تراکنش‌ها، محاسبه میزان بدهی‌ و ثبت بازده‌ ها بسیار درد سرساز است. نرم افزار حسابداری تدبیر با نگه داشتن هر داده ای که نیاز دارید در یک مکان مشخص، این فرایند را آسان تر می کند. گزارش ‌های بازگشت شما به‌ طور خودکار آماده می ‌شوند و می‌ توانید گزارش‌ را مستقیما از سیستم حسابداری خود بدون نیاز به اتکا به یک برنامه شخص ثالث، ارسال کنید. البته نباید مسئله آموزش نرم افزار حسابداری برای کار با این برنامه، فراموش شود.

  1. پیوست

بهترین نرم افزار حسابداری، دسترسی مبتنی بر نقش را ارائه می دهد؛ بنابراین صاحبان مشاغل می توانند با پیمانکاران و کارمندان بدون به خطر انداختن امنیت داده هایشان، همکاری کنند. این امکان یکی از ویژگی ها مهم نرم افزار پیوست است که توسط شرکت پیوست به مدت ۱۵ سال متوالی در اختیار کاربران قرار گرفته.

از دیگر ویژگی های مهم نرم افزار پیوست، می توان به امکانات حرفه ای، قیمت مناسب، ارائه خدمات پس از فروش مطلوب و همچنین مشتری مداری اشاره کرد. در نظر داشته باشید که آموزش نرم افزار حسابداری و نحوه کار با برنامه پیوست، می تواند راهگشای خوبی برای نوآموزان حسابداری باشد.

در نهایت امر می توان تعداد بیشتری از نرم افزارهای حسابداری را به این لیست اضافه کرد اما اصل مهم توجه به آموزش نرم افزار حسابداری است تا بتوان با انواع این برنامه های به خوبی کار کرد.

همچنین شما می توانید با شرکت در دوره های آموزشی مرتبط با حسابداری مجتمع بازتاب علم (که زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور برگزار می گردد) بصورت عملی به این نرم افزار ها مسلط شوید.

مجتمع آموزشی بازتاب علمAuthor posts

مجتمع آموزشی بازتاب علم

آموزش عمومی و تخصصی بصورت حضوری و آنلاین

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *