دوره آموزش رباتیک

 

مجتمع بازتاب علم

 

 

 

مدت دوره بسته به نوع کلاس

 

حداکثر ظرفیت 10 نفر

 

مخاطبین کلیه افراد

 

صادرکننده گواهینامه سازمان فنی و حرفه ای

 

مدارک مورد نیاز کارت ملی

صفر تا صد دوره آموزش رباتیک

ساخت ربات از پرکاربردترین رشته‌های صنعت است و با توجه به بازار کار و علاقه دانش‌آموزان و دانشجویان به این رشته به سرعت در حال رشد و پیشرفت است. بسیاری از افراد در زندگی و فعالیت روزمره خود از ربات‌ها استفاده می‌کنند. به علاوه بر آن در تمام کارخانه‌جات صنعتی نیز برای افزایش سرعت و دقت و همچنین کاهش هزینه‌ها از ربات‌های پیشرفته استفاده می‌شود. به همین دلیل یادگیری در این حوزه و شرکت در دوره آموزش رباتیک می‌تواند شرایط مناسبی را برای ورود به بازار کار برای افراد فراهم کند.

به همین دلیل موسسات مختلفی در زمینه آموزش‌های رباتیک فعالیت می‌کنند. موسسه آموزشی بازتاب علم یکی از موسسات بسیار معتبر است که با کمک اساتید باتجربه و سطح اول کشور دوره‌های آموزشی مختلفی را برگزار می‌کند. دوره آموزش رباتیک یکی از بهترین دوره‌های برگزار شده در این موسسه است. آموزش‌ها به صورت کاملا کاربردی و عملی بوده و مهم‌ترین اصول و نکات ساخت ربات را آموزش می‌بینید. در پایان نیز مدرک کاملا معتبر به شرکت کنندگان اعطا شده که به وسیله آن وارد بازار کار می‌شوند.

رباتیک چیست؟

کلمه ربات برای اولین بار توسط Karel Capek استفاده شد. این کلمه ریشه‌ای چک اسلواکی دارد و به معنای کارگر است. علت این نام گذاری این است که ربات‌ها توانایی انجام کار را به صورت تکراری و بدون هرگونه خستگی دارند. فعالیت‌هایی که ربات‌ها انجام می‌دهند، از سطح توانایی انسان فراتر است.

به این صورت می‌توان هر دستگاه الکترومکانیکی که فعالیت خاص و مشخصی را انجام می‌دهد را ربات نامید. رباتیک شاخه‌ای از علم است که شامل طراحی، برنامه نویسی و ساخت ربات برای انجام فعالیتی مشخص می‌شود. با کمک این علم شما به دستگاه دستوران خاصی را آموزش می‌دهید تا به صورت مرتب آن‌ها را انجام دهد.

برای شرکت در دوره‌های آموزش رباتیک باید مباحث مختلفی را در سه زیرشاخه مختلف برنامه نویسی، مکانیک و الکترونیک آموزش ببینید. البته این علم تنها محدود به این رشته‌ها نبوده و بسیار گسترده است. می‌توان گفت این علم در برگیرنده تمام علوم مختلف است.

اهمیت شرکت در دوره آموزش رباتیک

همان‌طور که گفته شد این رشته در بسیاری از حوزه‌های مختلف علوم و صنعت ازجمله نظامی، هوافضا، تجهیزات کشاورزی، صنعت خودرو و … کاربرد دارد. به همین دلیل با یادگیری این مهارت‌ها می‌توان به راحتی در شغل‌های مناسب مشغول به کار شد. اگر در این حوزه مهارت و تخصص کافی را به دست بیاورید می‌توانید در هرکدام از حوزه‌های گفته شده فعالیت کنید.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ در زمینه انجام تحقیقات و ساخت ربات‌های ساده تا پیشرفته فعالیت می‌کنند. اگر به تازگی به صنعت رباتیک وارد شده‌اید می‌توانید با کارآموزی در این شرکت‌ها مهارت و تجربه کافی را به دست آورید. در نهایت با به دست آوردن تخصص لازم می‌توانید به عنوان یک مهندس رباتیک باتجربه، فعالیت‌های مختلفی انجام دهید.

 

آموزش robotic

 

مهم‌ترین مهارت‌های یک مهندس رباتیک

  • داشتن خلاقیت و نوآوری
  • قدرت تخیل و تجسم بالا
  • دقت زیاد مخصوصا به جزئیات کار
  • علاقه داشتن به حوزه‌های برنامه نویسی، مکانیک و الکترونیک
  • توانایی شناخت نیازهای مشتری و طراحی ربات با توجه به این نیازها
  • توانایی تحلیل اطلاعات
  • توانایی حل مسئله
  • روابط عمومی بالا
  • آشنایی با مباحثی مانند سیستم‌های تولید، طراحی، کنترل کیفیت و …
این دوره برای چه افرادی مفید است؟

دوره آموزش رباتیک به صورت‌های مختلف مقدماتی تا پیشرفته برگزار می‌شوند. این دوره‌های برای رده‌های سنی کودکان، جوانان و بزرگسالان مناسب است. تمام افرادی که به حوزه رباتیک علاقه دارند می‌توانند با شرکت در این دوره و کسب مهارت‌های لازم به یک مهندس باتجربه رباتیک تبدیل شوند.

علاوه بر آن شرکت در دوره‌های رباتیک برای کودکان نیز بسیار مفید است و کودکان با مهارت‌های مختلفی در این زمینه آشنا می‌شوند. همچنین به دلیل قدرت تخیل بالای کودکان می‌توانند ربات‌های بسیار کاربردی طراحی کنند. شرکت در این دوره باعث کسب موفقیت‌های بیشتر برای کودکان در آینده می‌شود.

سرفصل‌های آموزشی دوره رباتیک

  • مقدمه‌ای بر هوش مصنوعی و مباحث مرتبط با رباتیک
  • آشنایی با المان‌های مکانیکی و نحوه استفاده از آن‌ها
  • آشنایی با المان‌های الکترونیکی
  • آموزش شبیه سازی مدارها و طراحی اجزای مکانیکی
  • آموزش برنامه نویسی و نحوه استفاده از آن در دستگاه‌های ساخت ربات
  • اسمبل کردن ربات‌ها
  • عیب یابی و برطرف کردن عیب‌های ربات

چرا موسسه بازتاب علم را انتخاب کنیم؟

شما یک پروژه واقعی را در این دوره به کمک استاد خود تجربه می­کنید. فرصت رفع اشکال و تمرین دارید. مدرک معتبر دریافت می­کنید و با حرفه­ای ترین گروه اساتید یادگیری را شروع می­ کنید. و با تمام این­ها شما بعد از یادگیری و تمرین و انجام نمونه کار، فرصت ورود به دنیای کار را دارید.

«موسسه بازتاب علم» تلاش دارد تا آموزش کاملا حرفه‌ای باشد و برخلاف سایر آموزشگاه­ها  و موسسات شما را برای ورود به بازار کار آماده کند. بسیار مهم است که سرفصل‌ها طبق طرح درسی سازمان فنی و حرفه‌ای طراحی شده باشند و هم‌چنین مطابق با نیاز بازار کار باشند.

نمونه گواهینامه ها

نمونه گواهینامه داخلی بازتاب علم

نمونه گواهینامه داخلی

نمونه گواهینامه فنی و حرفه ای

نمونه گواهینامه فنی و حرفه ای

‫۵/۵ ‏‫(۷ نظر)‬

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دوره آموزش رباتیک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دوره آموزش رباتیک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *