دوره آموزش اتوکد AutoCAD

 

مجتمع بازتاب علم

 

 

 

مدت دوره بسته به نوع کلاس

 

حداکثر ظرفیت 10 نفر

 

مخاطبین کلیه افراد

 

صادرکننده گواهینامه سازمان فنی و حرفه ای

 

مدارک مورد نیاز کارت ملی

اتوکد ازجمله نرم‌افزارهای بسیار کاربردی و مهم در حوزه طراحی است. این نرم‌افزار به منظور طراحی و ایجاد نقشه، طرح‌های دو بعدی و سه بعدی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهندسین و طراحان با کمک اتوکد به راحتی طرح‌های موردنظر خود را در زمان کمتر و با دقت بسیار بالایی ترسیم می‌کنند. امکانات و قابلیت‌های بسیار کاربردی در اختیار طراحان قرار داده و به ابزاری کاربردی و ضروری برای طراحان تبدیل شده است. یادگیری طراحی با اتوکد پیچیدگی زیادی نداشته و با تمرین و تکرار می‌توان بر مباحث آن تسلط کافی پیدا کرد. از این رو شرکت در دوره آموزش اتوکد AutoCAD به شما توصیه می گردد.

موسسات مختلفی در زمینه ارائه خدمات آموزشی در زمینه کار با اتوکد فعالیت می‌کنند. موسسه بازتاب علم ازجمله مراکز معتبر در زمینه ارائه آموزش‌های کاربردی است. دوره آموزش اتوکد در این موسسه توسط اساتید برجسته و حرفه‌ای به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می‌شود. با شرکت در این دوره آموزشی نحوه کار با نرم‌افزار اتوکد به صورت کامل آموزش داده می‌شود. همچنین با پیاده سازی مثال‌های عملی و ایجاد طرح‌ها و نقشه‌های کاربردی و مهم برای ورود به بازار کار و انجام فعالیت‌های موردنظر با اتوکد کاملا حرفه‌ای می‌شوید.

معرفی کامل نرم افزار و دوره آموزش اتوکد

AutoCAD یکی از نرم‌افزارهای مهم و کاربردی در زمینه طراحی است. CAD مخفف computer-aided design به معنی طراحی به کمک کامپیوتر است. این نرم‌افزار یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای تولید شده توسط شرکت Autodesk و پیشرو در زمینه طراحی سه بعدی، مهندسی و نرم‌افزارهای سرگرمی است. این ابزار رایانه‌ای به طراحان مختلف اجازه می‌دهد تا انواع مختلفی از نقشه‌ها و طرح‌ها را ایجاد کنند. این برنامه به طراحان کمک می‌کند طرح‌های خود را بسیار سریع‌تر و دقیق‌تر از ابزارهای دستی ایجاد کنند و از امکانات بسیار متنوع نرم‌افزار استفاده نمایند. اولین نسخه اتوکد فقط از واحدهایی مانند چند ضلعی‌ها، دایره‌ها، خطوط، قوس‌ها و متن برای ساخت اشیاء پیچیده استفاده می‌کرد.

با اتوکد می‌توان هرگونه طراحی دو بعدی، مدل‌سازی سه بعدی و ساختارهایی را که با دست کشیده می‌شوند ایجاد کرد. این برنامه همچنین به کاربر اجازه می‌دهد تا اشیاء را گروه بندی یا لایه بندی کند، اشیاء ساخته شده را در پایگاه داده برای استفاده‌های دیگر ذخیره کرده و ویژگی‌های اشیاء مانند اندازه، شکل و … را دستکاری کند.

اتوکد برنامه‌های متعددی در زمینه‌های مختلف طراحی دارد. این برنامه می‌تواند برای پروژه‌های ساده مانند نمودارها یا طرح‌های پیچیده مانند طراحی معماری یک ساختمان استفاده شود.

دوره اتوکد

برخی از کاربردهای عملی دیگر اتوکد شامل موارد زیر هستند:

  • طراحی‌های داخلی
  • طرح‌های هوانوردی
  • لوگو
  • هنرهای زیبا
  • نقشه‌ها
  • کارت تبریک
  • طرح‌های مهندسی
  • طرح‌های معماری

اهمیت یادگیری نرم‌افزار اتوکد

اتوکد نرم‌افزاری بسیار کاربردی است که برای ایجاد طرح‌ها و نقشه‌های مختلف به شما کمک می‌کند. اگر رشته تحصیلی یا شغل شما در زمینه مهندسی مکانیک، عمران، صنایع و یا مشاغلی است که مدام در حال طراحی نقشه‌های مختلف هستید یادگیری اتوکد برای شما ضروری است. کار با اتوکد به شما کمک می‌کند با دقت بالا و صرف هزینه و زمان کمتر طرح موردنظر را ایجاد و از آن استفاده نمایید.

علاوه بر آن اگر به فعالیت در حوزه‌های طراحی و نقشه‌کشی علاقه‌مند هستید می‌توانید با یادگیری اتوکد فرصت‌های شغلی بسیار زیادی برای خود فراهم کنید. شرکت‌های و سازمان‌های بسیار زیادی وجود داشته که فعالیت‌ها و نقشه‌های موردنظر خود را با نرم‌افزار اتوکد ایجاد می‌کنند. یادگیری اتوکد به صورت حرفه‌ای به شما کمک می‌کند شانس استخدام خود را در این مراکز افزایش دهید.

نرم‌افزار اتوکد از زمان ایجاد تا به حال بسیار پیشرفت کرده و هربار مزایا و قابلیت‌های بسیار کاربردی به آن اضافه می‌شود. ایجاد طرح‌های دو بعدی و سه بعدی در اتوکد باعث می‌شود طرح موردنظر بهتر نمایش داده شود. یافتن خطا و کمک به رفع ایرادات طرح طراحی شده توسط مهندسین ازجمله مهم‌ترین قابلیت‌های این نرم‌افزار است که آن را به برنامه‌ای بسیار مهم برای افراد تبدیل کرده و یادگیری آن برای این دسته از افراد ضروری است.

مزایای نرم‌افزار اتوکد

  • این نرم‌افزار برای طراحی بسیار دقیق بوده و میزان خطا را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
  • باعث صرفه‌جویی در میزان هزینه و زمان موردنیاز برای طراحی‌های مختلف می‌شود.
  • به راحتی می‌توان لایه‌های مختلف را ایجاد و مشاهده کرد.
  • میزان مواد موردنیاز برای تولید را محاسبه می‌کند.
  • به راحتی می‌توان از فایل‌های ایجاد شده خروجی گرفت و در برنامه‌های دیگر نیز مورد استفاده قرار داد.
  • با استفاده از اتوکد می‌توان برای طراحی محصولات مختلف اقدام کرد.
  • از این نرم‌افزار می‌توان در کنار نرم‌افزارهای طراحی دیگر مانند ۳D max نیز استفاده نمود.
  • ازجمله مزایای استفاده از این نرم‌افزار در صنعت مد و فشن برای طراحی لباس است.

دوره آموزش اتوکد برای چه افرادی مناسب است؟

همان‌طور که گفته شد، اتوکد دارای قابلیت‌های متعددی است که می‌تواند برای مجموعه‌ای از پروژه‌ها در زمینه‌های مختلف استفاده شود. طراحان بسیار زیادی از ای برنامه برای انجام پروژه‌های خود استفاده می‌کنند و استفاده از آن بیشتر در زمینه‌های طراحی محور مانند معماری و مهندسی رایج است. با این حال، بسیاری از مشاغل دیگر، مانند هنرمندان و ریاضیدانان و … ممکن است از این برنامه برای ایجاد جلوه‌های بصری برای کارهای خود استفاده کنند. در اینجا چند نمونه دیگر از مشاغل که از اتوکد استفاده می‌کنند آورده شده است:

  1. طراحان داخلی
  2. طراحان برق
  3. مهندسین عمران
  4. طراحان مکانیکی
  5. طراحان مد
  6. طراحان گرافیک
  7. طراحان صحنه

اگر شما نیز در یکی از رشته‌های گفته شده مشغول به تحصیل و فعالیت یا به هر طریقی علاقه‌مند به انجام طراحی در زمینه‌های مختلف هستید، می‌توانید در دوره‌های آموزش اتوکد شرکت کرده و از ابزارهای مهم و کاربردی این برنامه برای طراحی استفاده نمایید.

سرفصل‌های دوره‌ آموزشی اتوکد

  • آشنایی با نرم‌افزار اتوکد و نحوه نصب و راه‌اندازی آن
  • آموزش نحوه اجرای فرمان‌های مختلف در اتوکد
  • نحوه وارد کردن مختصات موردنیاز
  • آموزش دستورات مختلف برای ترسیم اشیاء
  • آموزش نحوه ویرایش اشیاء ایجاد شده
  • نحوه ترسیم نقشه
  • آموزش متن نویسی در اتوکد
  • آشنایی با خواص اشیاء و نحوه تغییر آن‌ها
  • نحوه استفاده از کتابخانه‌های و منابع خارج از برنامه
  • استانداردسازی و نحوه کار با لایه‌های
  • ایجاد مدل‌سازی سه بعدی

آموزش کلاسی و نظارت بر یادگیری هر هنرجو در موسسه بازتاب علم

در موسسه بازتاب علم با برگزاری دوره‌ی آموزشی اتوکد تلاش شده است تا بهترین حالت ممکن آموزشی برای هنرجو فراهم باشد. یادگیری نرم‌افزار تنها با آگاهی نسبت به محیط نرم‌افزار اتفاق نمی‌افتد. تسلط واقعی زمانی اتفاق می‌افتد که شما در یک دوره‌ی استاندارد آموزش ببینید و همه‌ی ابزارها و تکنیک‌های ترکیبی آن‌ها را به مرور و در یک سلسه مراتب خاص تمرین کنید.

نمونه گواهینامه ها

نمونه گواهینامه داخلی بازتاب علم

نمونه گواهینامه داخلی

نمونه گواهینامه فنی و حرفه ای

نمونه گواهینامه فنی و حرفه ای

سوالات متداول در خصوص دوره

یادگیری اتوکد به هیچ پیش نیاز خاصی احتیاج ندارد. اگر با اصول اولیه کار با کامپیوتر آشنایی داشته باشید به راحتی می‌توانید از دوره‌های یادگیری اتوکد استفاده نموده و در این زمینه کاملا حرفه‌ای شوید.

یادگیری اتوکد نیز همانند سایر نرم‌افزارهای طراحی ساده بوده و تنها به تمرین و تکرار نیاز دارد. با یادگیری اصول کار با نرم‌ازفار می‌توانید با طراحی و پیاده‌سازی مثال‌ها و طرح‌های مختلف در این زمینه حرفه‌ای شوید.

اتوکد برنامه‌ای بسیار پیشرفته برای ایجاد انواع طرح‌ها و نقشه‌های دو بعدی و سه بعدی است. کار با این برنامه بسیار آسان است و باعث صرفه جویی بسیار زیاد در وقت و هزینه طراحان می‌شود. علاوه بر آن با امکانات و قابلیت‌های بسیار کاربردی به ایجاد طرح‌ها و نقشه‌های بدون نقص کمک می‌کند.

بله پس از اتمام دوره به شما گواهینامه نیز تعلق خواهد گرفت.

استانداردهای آموزشی موسسه بازتاب علم، طبق مواد درسی سازمان و فنی­و­حرفه‌ای است. به علاوه‌ی این که تمرین‌های کلاسی بسیار مفید و پروژه‌‌ای برای هنرجویان طرح شده تا طی از یادگیری و تسلط هنرجویان اطمینان حاصل شود.

دوره‌های آموزشی این موسسه به صورت حضوری و آنلاین با ظرفیت محدود برگزار می‌شود. برای اطلاع از نحوه برگزاری هر دوره به همراه هزینه شرکت در دوره می‌توانید به وب‌سایت مراجعه کرده یا با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

‫۵/۵ ‏‫(۷ نظر)‬

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دوره آموزش اتوکد AutoCAD”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دوره آموزش اتوکد AutoCAD”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *