دوره آموزش سخت افزار کامپیوتر

 

مجتمع بازتاب علم

 

 

 

مدت دوره بسته به نوع کلاس

 

حداکثر ظرفیت 10 نفر

 

مخاطبین کلیه افراد

 

صادرکننده گواهینامه سازمان فنی و حرفه ای

 

مدارک مورد نیاز کارت ملی

کامپیوترها در ابتدای پیدایش تاکنون تغییرات بسیار زیاد و پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند. انواع مختلفی از سیستم‌های کامپیوتری در دسترس است که برای فعالیت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمام انواع کامپیوترها از بخش سخت افزاری و بخش نرم افزاری تشکیل شده‌اند. آشنایی با بخش‌های گفته شده می‌تواند به شما در زمینه خرید و استفاده از این ابزار کاربردی کمک کند. علاوه بر آن دوره آموزش سخت افزار کامپیوتر فرصت‌های شغلی مختلفی برای شما فراهم می‌کند.

موسسات آموزشی مختلفی در زمینه برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزش سخت افزار فعالیت می‌کنندو موسسه بازتاب علم یکی از مراکز معتبر در زمینه برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت حضوری و غیرحضوری است. دوره آموزش سخت افزار نیز با کمک اساتید باتجربه در این موسسه برگزار می‌شود. در پایان نیز مدارک معتبر در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

سخت افزار کامپیوتر Hard ware چیست؟

سخت افزار کامپیوتر به اجزای فیزیکی گفته می‌شود که یک سیستم کامپیوتری برای اجرای عملکرد به آن‌ها نیاز دارد. سخت افزار شامل همه مواردی است که رایانه یا لب تاب به کمک آن‌ها کار می‌کند شامل مادربرد، کارت گرافیک، CPU  (واحد پردازش مرکزی)، فن های تهویه، وب کم، منبع تغذیه، موس، چاپگر، کارت صدا و غیره.

اگر چه طراحی سخت افزار بین رایانه های رومیزی و لپ تاپ‌ها به دلیل تفاوت در اندازه متفاوت است، اما اجزای اصلی یکسانی در هر دو به کار برده می‌شود. بدون سخت افزار، هیچ راهی برای اجرای نرم افزارهای ضروری وجود نخواهد داشت. در مقابل این مفهوم نرم‌افزار است که به عنوان برنامه‌های مجازی که بر روی رایانه شما اجرا می‌شوند تعریف می‌شود. مجموع نرم‌افزار و سخت‌افزار در کنار یکدیگر سیستم کامپیوتری را تشکیل می‌دهد.

یادگیری و شرکت در دوره آموزش سخت افزار کامپیوتر چه اهمیتی دارد؟

سخت افزار بخش مهم و جدانشدنی از تمام وسایل الکترونیکی و ماشین آلات اداری از جمله کامپیوترها، لب تاب و … است. آشنایی با بخش‌های سخت افزاری کامپیوتر و نحوه تعمیر و اسمبل کردن آن ازجمله فعالیت‌های مهم در این زمینه است. تمام مراکز، ادارات و سازمان‌های بزرگ و کوچک برای انجام فعالیت‌های خود از کامپیوتر استفاده می‌کنند. این وسایل به مرور زمان و به دلیل استفاده مداوم دچار آسیب‌ها و نقص‌های مختلفی می‌شوند. یادگیری سخت افزار کامپیوتر باعث می‌شود غرصت‌های شغلی مناسبی در محیط‌های گفته شده برای شما فراهم شود.

علاوه بر آن با یادگیری سخت افزار کامپیوتر نه تنها هنگام خرید این محصولات اطلاعات کافی در اختیار دارید بلکه می‌توانید به عنوان تعمیرکار حرفه‌ای وارد بازار کار شده و با سرمایه کم شغل پردرآمدی برای خود راه‌اندازی کنید.

دوره سخت افزار

مزایا و فرصت‌های شغلی که با شرکت در این دوره برای افراد فراهم می‌شود کدامند؟

همان‌طور که گفته شد سخت افزار کامپیوتر اهمیت زیادی در راه‌اندازی و استفاده از کامپیوتر دارد. از آنجایی که تمام سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها از سیستم‌های کامپیوتری استفاده می‌کنند، آشنایی با سخت افزار کامپیوتر می‌تواند فرصت‌های شغلی بسیار زیادی در اختیار شما قرار دهد.

  • بالا رفتن اطلاعات فنی در زمینه سخت افزارهای مختلف برای انتخاب قطعات سخت افزاری موردنیاز
  • می‌توانید به عنوان پشتیبان فنی برای تعمیر و نگهداری از سیستم‌های سخت افزاری استخدام شوید.
  • با یادگیری سخت افزار می‌توانید در مراکز مختلف ازجمله فروشگاه‌های قطعات سخت‌افزاری، مراکز تعمیر سخت افزار و … مشغول به کار شوید.
  • داشتن اطلاعات کافی در زمینه سخت افزار به شما در انتخاب سیستم‌های مناسب سخت افزاری موردنیاز کمک می‌کند.
  • با شرکت در این دوره می‌توانید آمادگی لازم را برای شرکت در دوره‌های تخصصی شبکه کسب نمایید.
  • استخدام به عنوان تکنسین کامپیوتر در مراکز مختلف
  • کسب توانایی لازم برای مونتاژ کامپیوتر

با شرکت در این دوره چه امکاناتی در اختیار شما قرار می‌گیرد؟

دوره آموزش سخت افزار کامپیوتر یا همان تکنسین و متخصص سخت افزار از دوره‌های بسیار مفید و کاربردی در حوزه فعالیت‌های کامپیوتری است که در مراکز و موسسات مختلفی برگزار می‌شود. موسسه بازتاب علم نیز به عنوان موسسه برگزار کننده دوره‌های آموزشی مفید و کاربردی اقدام به برگزاری این دوره می‌نماید. تدریس این دوره توسط اساتید سخت افزاری بسیار مجرب و باتجربه انجام می‌گیرد.

با شرکت در این دوره بر اساس سرفصل‌های معرفی شده، مهم‌ترین موضوعات سخت افزار کامپیوتر را آموزش دیده و به طور کامل با نحوه اسمبل کردن و تعمیر قطعات مختلف کامپیوتری آشنا می‌شوید. به طور کامل و به صورت عملی با تمام قطعات سخت افزاری آشنا شده و در طول دوره به تعمیر و اسمبل کردن این قطعات می‌پردازید. در پایان نیز مدارک کاملا معتبر برای شرکت در دوره‌های بعدی و یا استخدام در مراکز و ادارات مختلف صادر می‌شود. در نهایت با شرکت در این دوره شما به کارشناس باتجربه در زمینه سخت افزار کامپیوتر تبدیل می‌شوید.

دوره آموزش سخت افزار کامپیوتر برای چه افرادی مناسب است؟

  1. تمام افرادی که به انجام فعالیت‌های سخت افزاری علاقه دارند.
  2. افرادی که به دنبال یافتن شغل‌های فنی در ادارت، مراکز و سازمان‌های مختلف هستند.
  3. تمام افرادی که قصد دارند با سرمایه پایین وارد بازار کار شده و سود بالایی کسب کنند.
  4. کسانی که به تعمیرکاری علاقه داشته و قصد دارند به عنوان یک تعمیرکار حرفه‌ای کامپیوتر مشغول به کار شوند.
  5. دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های نرم افزار و سخت افزار و شبکه‌های کامپیوتر

سرفصل‌های دوره آموزشی سخت افزار رایانه

  • آشنایی با مفاهیم پایه کامپیوتر
  • آشنایی با انواع کامپیوتر
  • آموزش کامل وسایل و تجهیزاتی که برای تعمیر و اسمبل کامپیوتر موردنیاز است.
  • آشنایی با مادربورد و بخش‌های مختلف آن
  • شناخت انواع هارد و رم
  • آموزش یافتن مشکلات سخت افزاری کامپیوتر
  • آشنایی با نحوه نصب برد اصلی کامپیوتر
  • آموزش نحوه نصب باس‌ها و گذرگاه‌ها
  • نحوه انتخاب مادر بورد مناسب و نصب آن
  • آشنایی با پورت‌های مختلف ورودی و خروجی و کابل‌های موردنیاز برای نصب آن‌ها
  • آشنایی با سیستم‌های خنک کننده کامپیوتر
  • آشنایی با دستگاه‌های جانبی مانند مانیتور، چاپگر و …
  • خطایابی در کامپیوتر و رفع باگ‌های موجود
  • نحوه شبکه سازی کامپیوترها
  • نصب و راه‌اندازی شبکه کوچک

چرا موسسه بازتاب علم را انتخاب کنیم؟

شما یک پروژه واقعی را در این دوره به کمک استاد خود تجربه می­کنید. فرصت رفع اشکال و تمرین دارید. مدرک معتبر دریافت می­کنید و با حرفه­ای ترین گروه اساتید یادگیری را شروع می­ کنید. و با تمام این­ها شما بعد از یادگیری و تمرین و انجام نمونه کار، فرصت ورود به دنیای کار را دارید.

«موسسه بازتاب علم» تلاش دارد تا آموزش کاملا حرفه‌ای باشد و برخلاف سایر آموزشگاه­ها  و موسسات شما را برای ورود به بازار کار آماده کند. بسیار مهم است که سرفصل‌ها طبق طرح درسی سازمان فنی و حرفه‌ای طراحی شده باشند و هم‌چنین مطابق با نیاز بازار کار باشند.

نمونه گواهینامه ها

نمونه گواهینامه داخلی بازتاب علم

نمونه گواهینامه داخلی

نمونه گواهینامه فنی و حرفه ای

نمونه گواهینامه فنی و حرفه ای

سوالات متداول در خصوص دوره

بله این دوره به صورت کاملا عملی برگزار شده و افراد یکه به این حوزه علاقه مند باشند در کمترین زمان ممکن مفاهیم موردنیاز را آموزش می‌بینند. پس از پایان دوره برای تسلط بیشتر و کسب تجربه در این زمینه باید مشغول به کار شده و با تمرین و پشتکار به تکنسین سخت افزار باتجربه تبدیل شوید.

اگر به فعالیت‌های سخت افزاری در حوزه کامپیوتر و شبکه علاقه مند هستید با شرکت در این دوره اطلاعات جامع و کاملی کسب کرده و می‌توانید در فرصت‌های شغلی مختلف استخدام شوید.

شرکت در این دوره به هیچ پیش نیاز خاصی احتیاج نداشته و تمام علاقه‌مندان به یادگیری و کار در این حوزه می‌توانند در این دوره آموزشی مفید و کاربردی شرکت کنند.

دوره‌های آموزشی این موسسه به صورت حضوری و آنلاین با ظرفیت محدود برگزار می‌شود. برای اطلاع از نحوه برگزاری هر دوره به همراه هزینه شرکت در دوره می‌توانید به وب‌سایت مراجعه کرده یا با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

بله پس از اتمام دوره به شما گواهینامه نیز تعلق خواهد گرفت.

‫۴.۲/۵ ‏‫(۹ نظر)‬

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دوره آموزش سخت افزار کامپیوتر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دوره آموزش سخت افزار کامپیوتر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *