دوره آموزش اسکرچ

 

مجتمع بازتاب علم

 

 

 

مدت دوره بسته به نوع کلاس

 

حداکثر ظرفیت 10 نفر

 

مخاطبین کلیه افراد

 

صادرکننده گواهینامه سازمان فنی و حرفه ای

 

مدارک مورد نیاز کارت ملی

امروزه آموزش برنامه نویسی به کودکان در تمام دنیا جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. کودکان با یادگیری علم برنامه نویسی می‌توانند از تأثیرات مثبت آن بهره‌مند شده و نقش مهمی در رشد و پیشرفت کشور داشته باشند. برنامه نویسی می‌توانند قدرت حل مسئله را در کودکان افزایش دهد و باعث رشد استعدادها و خلاقیت آن‌ها شود. از این رو دوره آموزش اسکرچ به شما پیشنهاد می گردد.

موسسه آموزش بازتاب علم در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی برنامه نویسی و کامپیوتر فعالیت می‌کند. یکی از دوره‌های بسیار کاربردی و مفید که در این آموزشگاه برگزار می‌شود، دوره برنامه نویسی اسکرچ برای کودکان است. این دوره به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار شده و در پایان کودک شما به طور کامل می‌تواند از این زبان برنامه نویسی استفاده کند.

اسکرچ چیست؟

اسکرچ Scratch یکی از زبان‌های برنامه نویسی است که به صورت تصویری ارائه می‌شود و مختص کودکان طراحی و ارائه شده است. کار کردن با این زبان بسیار ساده است و کودکان می‌توانند مشابه با بازی لگو، مفاهیم برنامه نویسی را به صورت بصری آموزش ببینند.

در این روش کودکان نیازی به کدنویسی ندارند و کدها به صورت بصری در قالب شکل‌های مختلف به کودک نشان داده می‌شوند. کودک شکل‌ها را در کنار یکدیگر قرار داده و به این صورت کدنویسی می‌کند. اشکال تنها به صورت‌های خاصی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

اهمیت دوره آموزش اسکرچ برای کودکان

اسکرچ محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین زبان برنامه نویسی کودکان است. این زبان توسط دانشمندان در دانشگاه MIT طراحی و ارائه شد. با کمک این زبان کودکان به سادگی مفاهیم برنامه نویسی و الگوریتم را آموزش می‌بینند. علاوه بر آن با برنامه نویسی گرافیکی آشنا شده و می‌توانند به سادگی ایده‌های خود را پیاده سازی کنند. مهم‌ترین مزایای یادگیری اسکرچ برای کودکان به صورت زیر هستند:

مزیت‌های روانشناسی

یادگیری برنامه نویسی می‌تواند در دوران کودکی به شکل گیری ارزش‌های روانشناختی کودک کمک کند. مواردی از جمله توانایی حل مسئله، تقویت قوه استدلال، افزایش اعتماد به نفس، قدرت حل مسئله و … از مزایای روانشناسی برنامه نویسی کودک هستند. علاوه بر آن کودک با نحوه کارگروهی و تمرین و تلاش آشنا شده که بر نحوه تفکر و تصمیم گیری او نیز تأثیر می‌گذارند.

مهارت مهم قرن اخیر

از نظر یونسکو فردی با سواد شناخته می‌شود که توانایی ایجاد تغییر در زندگی را داشته باشد. افرادی که با مهارت‌های برنامه نویسی آشنا باشند، می‌توانند به کمک این دانش تغییرات مهمی در زندگی خود و دیگران ایجاد کنند. یادگیری این علم برای بچه‌ها بسیار مهم است و می‌تواند آن‌ها را برای ایجاد یک زندگی مثبت و قرار گرفتن در مسیر درست راهنمایی کند.

کسب ثروت

برنامه نویسی به کسب ثروت کمک می‌کند و افرادی که تخصص کافی در این زمینه دارند می‌توانند شغل‌های پردرآمدی برای خود ایجاد کنند. درآمد شرکت‌های حوزه برنامه نویسی به مراتب از هر حوزه دیگری بیشتر است. یادگیری زبان برنامه نویسی در سن پایین برای کودک می‌تواند جرقه ایجاد شغلی بسیار پردرآمد در ذهن او باشد.

 

scratch

 

این دوره برای چه افرادی مناسب است؟

تمام کودکانی که بیشتر از ۸ سال سن دارند می‌توانند در این دوره شرکت کنند. شرکت در دوره پیش نیاز خاصی ندارد و تنها توانایی خواندن زبان فارسی کافی است. قبل از شروع دوره می‌توانید مهارت‌های ابتدایی کار با کامپیوتر، موبایل یا وسیله‌ای که با آن کار می‌کند را به او آموزش دهید.

برخی از افراد معتقدند دوره‌های آموزشی نامناسب ممکن است در سنین پایین برای کودک آسیب‌هایی را به همراه داشته باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود آموزش‌های حوزه کامپیوتر را در سن ۱۲ سالگی آغاز کنید. این بازه سنی بهترین زمان برای یادگیری اسکرچ است.

سرفصل‌های دوره آموزش اسکرچ

در این دوره مفاهیم زیر آموزش داده می‌شوند:

  • آشنایی با مفاهیم برنامه نویسی اسکرچ
  • نصب محیط برنامه نویسی و آشنایی با آن
  • ایجاد یک برنامه ساده
  • کار با حلقه‌ها و دستورات شرطی
  • کار با ابزارهای مختلف برنامه برای ساخت انیمیشن
  • استفاده از متغیرها
  • آشنایی با نحوه صداگذاری در برنامه
  • آشنایی با عملگرها

چرا موسسه بازتاب علم را انتخاب کنیم؟

شما یک پروژه واقعی را در این دوره به کمک استاد خود تجربه می­کنید. فرصت رفع اشکال و تمرین دارید. مدرک معتبر دریافت می­کنید و با حرفه­ای ترین گروه اساتید یادگیری را شروع می­ کنید. و با تمام این­ها شما بعد از یادگیری و تمرین و انجام نمونه کار، فرصت ورود به دنیای کار را دارید.

«موسسه بازتاب علم» تلاش دارد تا آموزش کاملا حرفه‌ای باشد و برخلاف سایر آموزشگاه­ها  و موسسات شما را برای ورود به بازار کار آماده کند. بسیار مهم است که سرفصل‌ها طبق طرح درسی سازمان فنی و حرفه‌ای طراحی شده باشند و هم‌چنین مطابق با نیاز بازار کار باشند.

نمونه گواهینامه ها

نمونه گواهینامه داخلی بازتاب علم

نمونه گواهینامه داخلی

نمونه گواهینامه فنی و حرفه ای

نمونه گواهینامه فنی و حرفه ای

‫۴.۵/۵ ‏‫(۸ نظر)‬

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دوره آموزش اسکرچ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دوره آموزش اسکرچ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *