دوره آموزش ایندیزاین InDesign

 

مجتمع بازتاب علم

 

 

 

مدت دوره بسته به نوع کلاس

 

حداکثر ظرفیت 10 نفر

 

مخاطبین کلیه افراد

 

صادرکننده گواهینامه سازمان فنی و حرفه ای

 

مدارک مورد نیاز کارت ملی

نرم افزار ایندیزاین

برنامه ایندیزاین یکی از نرم افزار های کمپانی ادوبی است اگر آشنایی ندارید همراه ما باشید تا باهم هم رسیدگی کنیم که دقیقا چه کاری انجام می دهد، چرا یکی از بهترین نرم افزار های این کمپانی می باشد و می بایست در دوره آموزش Indesign ایندیزاین شرکت کنید.

ایندیزاین چیست؟

به طور کلی ایندیزاین یک نرم‌افزار برای طراحی چاپ صنعتی می باشد. به طور کلی از برنامه ایندیزاین برای طراحی‌های زیر استفاده می‌شود :

  • بروشور
  • صفحات
  • مجلات
  • پستال
  • کمیک
  • اسناد چاپی
  • صفحه آرایی

این برنامه یکی از مهمترین گزینه ها برای طراحان گرافیک حرفه ای است که کار تبلیغات و انتشارات را انجام می دهند. این برنامه در کنار سایر برنامه های ادوبی می تواند نتیجه نهایی ویژه ای برای طراحان گرافیک به ارمغان آورد.

کاربرد نرم افزار ایندیزاین

 نرم افزارهای شرکت ادوبی مانند فتوشاپ، ایلاستریت و بریج می توانند به آسانی در کنار ایندیزاین به کار گرفته شوند به طور مثال شما می توانید از فتوشاپ برای ویرایش تصویری که هدف شماست استفاده کنید و سپس این پروژه را در ایندیزاین قرار دهید و طراحی نهایی روی آن اعمال کنید همچنین میتوانید در ایلاستریتور وکتور هایی را که از پیش  طراحی کرده بودید در کنار محتوای متنی که توسط ایندیزاین طراحی شد به کار ببرید و در نهایت با کمک ریج میانه ایندیزاین و منابع تصویری ارتباط سریع برقرار کنید.

تنها کافیست از سایر برنامه های شرکت ادوبی به عنوان یک شبکه پشتیبان برای بهتر شدن کار خود استفاده کنید. در واقع بیشترین کاربرد آن در آماده سازی کتاب سررسید بروشورهای تبلیغاتی مجله و سایر موارد قابل چاپ می باشد.  یکی از ویژگی‌های قابل ذکر برنامه ایندیزاین این است که طراحی را برای کاربران آسان تر، زیباتر، سریع و حرفه‌ای تر کرده است.

قابلیت های adobe InDesign

از قابلیت های فراوان این برنامه می توان به تنظیم حروف، ایجاد سبک (typographic styles)  اشاره کرد. همچنین دارای ابزاری برای تنظیم دقیق قرار گیری عناصر گرافیکی می‌باشد. به دلیل سازگاری و هماهنگی که با برنامه های دیگر مانند فلش، اکروبات، ایلاستریتور و فوتوشاپ دارد، هدایت پروژه ها و کارایی نرم افزار بالا رفته است.

 به علاوه این برنامه قابلیت استخراج خودکار اطلاعات از فرمت‌های گوناگون، تنظیم سایز ستون‌ها و کادر ها و ذخیره اتوماتیک تغییرات اعمال شده روی پروژه ها و کارها را دارد.برنامه ایندیزاین امکان جستجو و جایگزین کردن کلمات را با ابزارهای پیشرفته فراهم می کند.

 ذخیره کردن پروژه ها با انواع فرمت ها به منظور نمایش در اینترنت و وب امکان پذیر می باشد. و در آخر با این نرم‌افزار می‌توانید پروژه های تعاملی با استفاده از سرویس های آنلاین شرکت adobe را ایجاد و مدیریت کنید. امکان چیدن عکس و نوشته های مختلف در کنار یکدیگر و تبدیل آنها در یک قالب pdf حرفه ای هم فراهم شده است.

همانطور که گفته شد این برنامه ایندیزاین کار پیشرفته با متن و انجام عملیات مختلف روی آن متن دارد به علاوه سازگاری ویژه‌ای که با سایر برنامه‌های adobe دارد, حرفه‌ای شدن آن را را تضمین می کند.

اما استفاده از فایلهای pdf به صورت پیشرفته و امکان فرمت بندی و طراحی به صورت فرمت استاندارد xml این برنامه را نسبت به سایرین متمایز می کند. استفاده از جلوه های مولتی مدیا و ارائه فایل خروجی کتاب الکترونیک به صورت فرمت swf یا pdf امکان پذیر می‌باشد.

دوره indesign

چرا باید از نرم افزار InDesign استفاده کرد؟

همانطور که گفته برنامه ایندیزاین نسبت به سایر برنامه های طراحی به نسبت کاربرد بیشتری دارد.

  1. در وهله اول این برنامه پشتیبانی کامل از زبان فارسی دارد
  2. با آن می توانید قالب و متن های چند ستونه ایجاد کنید
  3. امکان وارد کردن متن از برنامه word به آن امکان پذیر است
  4. و امکانات نرم افزار هایی از قبیل پیج میکر کوارک و ایلوستریتور را داراست.
  5. داشتن خروجی pdf آن روند آماده کردن طرح را برای چاپ آسان می‌کند.
  6. به صرفه تر کاربران برای به روز رسانی نرم افزارها هزینه‌های گزافی را پرداخت می‌کردند. اما امروزه با استفاده از adobe cloud علاوه بر استفاده از سایر برنامه ها اجازه دسترسی به نرم افزارهایی مانند bridge، dream weaver و premiere با قیمت مناسب و به صورت ماهیانه امکان پذیر است.
  7. آسان‌تربا توجه به قابلیت کپی از برنامه و الصاق آن به برنامه های دیگر بدون اینکه نیاز به ایجاد فایلی تحت عنوان EPS یا فایل های دیگر را باشد، ‏ باعث تسهیل و روان سازی کارها برای طراحان و نویسندگان می شود.
  8. استاندارد از آنجا که این برنامه مورد استفاده اکثریت مراکز مربوط به چاپ رسیده است به عنوان یک برنامه استاندارد معروف می باشد.

اهداف شرکت در دوره

  • آشنایی کامل با نشر رومیزی و مراحل انجام دادن آن
  • آموزش کامل اصول صفحه آرایی
  • یادگیری روند نظارت چاپ و صفحه آرایی
  • آشنایی با مدیریت مرکب اسناد چاپی
  • یادگیری طراحی انواع نشریات چند صفحه ای مانند کتاب، مجلات، بروشور و روزنامه
  • توانایی خروجی گرفتن به صورت چاپی EPUB

پیش‌نیاز دوره ایندیزاین

اگر فتوشاپ و ایلوستریتور را بلد باشید کار شما برای یادگیری این برنامه بشدت آسان می شود. تصاویر و طرح های گرافیکی به تنهایی در این برنامه به صورت حرفه ای ساخته  نمی شوند و باید با برنامه های دیگر طرح ها را اجرا کرد و سپس به برنامه ایندیزاین منتقل کرد تا در کنار تیتر‌ها و متون به کار گرفته شود.این نرم‌افزار برای ویرایش و نگارش متون و ایجاد ویرایش فایل های تصویری به صورت غیر مستقیم عمل می کند.

دوره آموزش indesign برای چه اشخاصی مفید است؟

۱- دانشجویان در حال تحصیل یا فروغ التحصیلان رشته های گرافیک، نقاشی، عکاسی

۲- هنرجویان هنرستان ها

۳- طراحان شاغل در شرکت های تبلیغاتی

۴- ناشران و ویراستار ها

۵- صفحه آرایان

۶- لیتوگراف ها

۷- طراحان گرافیکی

۸- ناظران چاپ

۹- و افراد علاقه مند به هنر صفحه آرایی

سرفصل های دوره آموزش ایندیزاین

  آشنایی با محیط نرم افزار ایندیزاین و کاربردهای آن

  مدیریت صفحات در ایندیزاین

  کار با متن ها و قالب بندی متن

  کار با اشکال

  کار با رنگ و افکت ها

  آموزش کار با قاب و مسیر

  مدیریت و جابجایی اشیا

  کار با جدول ها

  فایل تعاملی

  هماهنگی ایندیزاین با ورد

  خروجی و چاپ در ایندیزاین

دوره های آموزشی بازتاب علم

برنامه ایندیزاین یک دوره مهارت های کاربردیست که توسط متخصصان دانشگاهی و بین المللی در سراسر جهان تایید شده است.

ما در موسسه آموزشی بازتاب علم به شما کارجویان گرامی کمک می‌کنیم که به صورت حضوری یا آنلاین به یادگیری دوره آموزش Indesign ایندیزاین زیر نظر سازمان فنی حرفه ای و با استفاده از اساتید مجرب و باسابقه در محیطی کاملا آموزشی که مورد تایید این سازمان می باشد برگزار می‌شود .

تضمین می‌کنیم که کارجویان پس از گذراندن و اتمام دوره کامل در هر سنی و هر شرایطی که  بتوانند به این برنامه مسلط شوند.

شرایط اخذ مدرک پس از گذراندن دوره ایندیزاین

موسسه آموزشی بازتاب علم یکی از معتبرترین مراکز آموزش سازمان فنی حرفه ای  می باشد که مجوز برگزاری بسیاری از دوره ها را دارد. یکی از این دوره ها، دوره آموزش InDesign می باشد.

کارجویان می توانند پس از اتمام دوره  از موسسه آموزشی بازتاب علم مدرک داخلی معتبر دریافت کنند که این دوره را با موفقیت گذرانده اند. ولی  کارجویانی که  مدرک  سازمان  فنی حرفه ای را بخواهند می بایست  پس از شرکت در دوره آموزش ایندیزاین موسسه آموزشی بازتاب علم ، برای اخذ مدرک فنی حرفه ای ثبت نام نموده و با شرکت در آزمون های مربوطه پس از کسب نمره قبولی در آزمون تئوری و عملی مدرک فنی حرفه ای را که بین المللی است دریافت نمایند.

نمونه گواهینامه ها

نمونه گواهینامه داخلی بازتاب علم

نمونه گواهینامه داخلی

نمونه گواهینامه فنی و حرفه ای

نمونه گواهینامه فنی و حرفه ای

سوالات متداول در خصوص دوره

آموزش این برنامه باید به شکل تعاملی و تمرینی صورت بگیرد. یعنی  با استاد به انجام پروژه های واقعی در حد کتاب، روزنامه و …. بپردازید. اموزش تکنیک ها و کار با ابزارها باید به صورت جامع صورت گیرد.

بله همانطور که در بالا گفته شد اگر فتوشاپ و ایلوستریتور را بلد باشید، کار با این برنامه برای شما خیلی اسان‌تر خواهد بود. در آموزشگاه بازتاب علم آموزش کامل این دو برنامه نیز ارائه می‌شود.

قبلتر گفته بودیم که یادگیری این برنامه برای همه مناسب است و برای چه گروهی از اشخاص الزامی می باشد. اما  اگر برنامه photoshop و illustrator را آموخته اید، یادگیری برنامه indesign  تیر نهایی در طراحی و تدوین خواهد بود.

‫۵/۵ ‏‫(۸ نظر)‬

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دوره آموزش ایندیزاین InDesign”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دوره آموزش ایندیزاین InDesign”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *